[SharpMZ] Upraveny jednosouborovy Wooky2

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Čtvrtek Srpen 2 09:41:10 CEST 2018

Vcera mi Vasek reportoval chybu v emu - kdyz u mne nacte Wooky2
http://www.scav.cz/download/MZ-800/MZ-800_Software/COM/MZF/GAMES/700/Wooky2.mzf
, tak ma hra rozdrbane video.

Chvilku mi to neslo do hlavy, protoze u Zdenka ta hra funguje normalne.
Ovsem jak se ukazalo, tak jen tehdy, pokud se nahrava pres cmthack.
Pokud se nacita pres virtual CMT, tak to dopadne stejne jako u mne.

Wooky2 start: 0x1200, size: 0xc500 ... program tedy konci na adrese
0xd700. Zdenkuv cmthack provede ciste nacteni tela do RAM, takze program
pak funguje normalne. Pri nahravani pres ROM rutiny je vsak pocitac vzdy
v rezimu 700 a nikdy nedochazi k odmountovani horni ROM a VRAM, takze
tech poslednich 0x0700 bajtu se pri nahravani nakresli na obrazovku a po
spusteni programu se ztrati.

V mem emu se cmthack chova stejne jako CMT, takze nacitam data do
aktualne mapovane pameti - program nikdy nemuze byt nacten tak, aby
fungoval spravne. Ciste nacteni MZF do RAM u mne umoznuje pouze Load v
debuggeru, nebo v membrowseru...

Legrace je, ze Unicard manager nacita MZF do RAM podobne, jako to dela
Zdenkuv cmthack, takze z nej se hra spusti normalne. Je otazkou jak se
pri nahravani MZF chova napr. mzrun, ci cmt.com v cp/m, kazdopadne je na
prd, ze tu mame programy v MZF, ktere nejdou spoustet nativne pres CMT.