[SharpMZ] tanie z CMT

Roman Dolejsi rdolejsi na gmail.com
Sobota Leden 3 02:07:16 CET 2015

Ahoj,

  nevím, jestli to nějak pomůže v dalším ladění podpory pásky, ale cca před
11 lety jsem dodělal do TZX formátu plnou podporu pro Sharp pásky a doplnil
i dokumentaci, ve které je vidět u bloku typ 18, jak mají vypadat délky
jednotlivých pulzů u Sharpa.

  Má doplněná dokumentace TZX / TMZ z té doby (důležitý je blok 18):
- http://dolejsi.wz.cz/download/mce/docs/tzx-format-mce.html

  Ukázkové hry pro Sharpa v tomto formátu:
- http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/antiriad.tmz
- http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/starquake.tmz
- http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/lemmings_zx.tmz
- http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/saboteur1.tmz

  Zajímavý je Antiriad od Stanislava Hechta, který po úvodním Sharpáckém
zavaděči přejde do formátu pásky ZX a zbytek hry už nahrává v tomto
formátu. To samé platí pro Lemmings. Saboteur1 pro změnu tuším nahrává hru
ve vyšší rychlosti.

  TMZ lze natáhnout do mého starého emulátoru MCE. Sice je už hodně
zaprášený a plno věcí nefunguje, ale jakž takž se např. na Antiriada nebo
Starquake podívat dá. S podporou pásky jsem si vyhrál, konfigurační screen
ukáže vše přesně včetně délek a počtu různých typů bitů.

  Emulátor lze stáhnout na:
http://dolejsi.wz.cz/download/mce/mce_081003_0.5.zip, je nutné mít
nainstalovanou Javu, spouští se runme-mz.bat. Na menu pásky se lze dostat
pomocí Alt-C (konfigurace), záložka Tape. Je zde dostupný i plnohodnotný
editor pásky, díky kterému lze např. syntetizovat několik MZF souborů za
sebe a vše uložit jako jednu TMZ hru (i.e. např. dvoudílné Wooky nebo mnou
předělané třídílné Dizzy 5 z roku 1993).

  V případě zájmu mohu poskytnout zdrojáky implementace reprezentace pásky
- jsou objektové, včetně dědění reprezentací jednotlivých bloků - MCE je
napsáno v Javě té doby (rok 2003). Emulátor převádí při Insertu souboru MZF
i tento interně automaticky do TMZ. Implementace pásky je plně kompatibilní
i s ochrannými zavaděči her při emulaci ZX Spectra (Speedlocks, apod.),
odladit mi to dalo tehdy hooodně práce ;-)

/Roman