<div dir="ltr">Ahoj,<div><br></div><div>  nevím, jestli to nějak pomůže v dalším ladění podpory pásky, ale cca před 11 lety jsem dodělal do TZX formátu plnou podporu pro Sharp pásky a doplnil i dokumentaci, ve které je vidět u bloku typ 18, jak mají vypadat délky jednotlivých pulzů u Sharpa.</div><div><br></div><div>  Má doplněná dokumentace TZX / TMZ z té doby (důležitý je blok 18):</div><div>- <a href="http://dolejsi.wz.cz/download/mce/docs/tzx-format-mce.html">http://dolejsi.wz.cz/download/mce/docs/tzx-format-mce.html</a></div><div><br></div><div>  Ukázkové hry pro Sharpa v tomto formátu:</div><div>- <a href="http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/antiriad.tmz">http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/antiriad.tmz</a></div><div>- <a href="http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/starquake.tmz">http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/starquake.tmz</a></div><div>- <a href="http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/lemmings_zx.tmz">http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/lemmings_zx.tmz</a></div><div>- <a href="http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/saboteur1.tmz">http://dolejsi.wz.cz/download/mce/media/tmz/saboteur1.tmz</a></div><div><br></div><div>  Zajímavý je Antiriad od Stanislava Hechta, který po úvodním Sharpáckém zavaděči přejde do formátu pásky ZX a zbytek hry už nahrává v tomto formátu. To samé platí pro Lemmings. Saboteur1 pro změnu tuším nahrává hru ve vyšší rychlosti.</div><div><br></div><div>  TMZ lze natáhnout do mého starého emulátoru MCE. Sice je už hodně zaprášený a plno věcí nefunguje, ale jakž takž se např. na Antiriada nebo Starquake podívat dá. S podporou pásky jsem si vyhrál, konfigurační screen ukáže vše přesně včetně délek a počtu různých typů bitů.</div><div><br></div><div>  Emulátor lze stáhnout na: <a href="http://dolejsi.wz.cz/download/mce/mce_081003_0.5.zip">http://dolejsi.wz.cz/download/mce/mce_081003_0.5.zip</a>, je nutné mít nainstalovanou Javu, spouští se runme-mz.bat. Na menu pásky se lze dostat pomocí Alt-C (konfigurace), záložka Tape. Je zde dostupný i plnohodnotný editor pásky, díky kterému lze např. syntetizovat několik MZF souborů za sebe a vše uložit jako jednu TMZ hru (i.e. např. dvoudílné Wooky nebo mnou předělané třídílné Dizzy 5 z roku 1993).</div><div><br></div><div>  V případě zájmu mohu poskytnout zdrojáky implementace reprezentace pásky - jsou objektové, včetně dědění reprezentací jednotlivých bloků - MCE je napsáno v Javě té doby (rok 2003). Emulátor převádí při Insertu souboru MZF i tento interně automaticky do TMZ. Implementace pásky je plně kompatibilní i s ochrannými zavaděči her při emulaci ZX Spectra (Speedlocks, apod.), odladit mi to dalo tehdy hooodně práce ;-)</div><div><br></div><div>/Roman</div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div><br></div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2015-01-02 22:42 GMT+01:00 Miloš <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:milsa@atlas.sk" target="_blank">milsa@atlas.sk</a>&gt;</span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Takže moje skúsenosti hovoria toto:<br>
<br>
Štart bity sú skutočne 2 alebo presnejšie je tam bit s ľubovoľnou dĺžkou<br>
a za ním jeden štart bit long.<br>
<br>
Za každým bajtom sa čaká na vzostupnú hranu ľubovoľného bitu, ale zrejme<br>
je tam vhodnejšie vopchať long, hoci to funguje aj tak aj tak.<br>
<br>
Stop bit ani nemusí byť, zrejme je to len kvôli podpore 2. časti<br>
záznamu, pretože, ak mám dvojdielnu hru (Wooky), tak keď má začať čítať<br>
druhý diel, narazí mi na tie stop bity, kde zastavím motor (vyhodím<br>
tlačítko Play na virtuálnom CMT), aby som mohol ručne prehodiť MZF. Mám<br>
to totiž spravené tak, že ak nastavím MZF, tak sa čaká až kým ho bude<br>
emulátor čítať. Dovtedy jednoducho CMT stojí, hoci má aj po štarte<br>
zapnutý motor (po resete).<br>
<br>
Miloš<br>
<br>
Dňa 2. 1. 2015 o 19:09 Miloš napísal(a):<br>
<div class="HOEnZb"><div class="h5">&gt; Chcel by som sa spýtať, že ako je to s blokom dát na CMT. Podľa toho, čo<br>
&gt; pozerám v monitore, tak by bity mali ísť doradu za sebou bez akejkoľvek<br>
&gt; parity, ale na druhej strane vždy to prečíta 9 bitov, lebo na začiatku<br>
&gt; čítania každého bajtu čaká na nábežnú hranu. Medzi bajty mám pchať nuly<br>
&gt; alebo jednotky? V monitore sa to zjavne nesleduje, v dokumentácii tiež o<br>
&gt; tom nič nie je, teda apoň som nenašiel, ale ak si nejaký program náhodou<br>
&gt; na to potrpí, tak čo tam teda má byť?<br>
&gt;<br>
&gt; Tiež dom doteraz riešil problém so štart bitom pred dátovým blokom<br>
&gt; hlavičky. Až po asi dvoch hodinách som zistil, že tam sú štart bity dva,<br>
&gt; čo som sa neskôr dočítal aj v popise ordoz emulátora. Takže dokumentácia<br>
&gt; je asi na dve veci. :-(<br>
&gt;<br>
&gt; Miloš<br>
&gt;<br>
&gt; _______________________________________________<br>
&gt; SharpMZ mailing list<br>
&gt; <a href="mailto:SharpMZ@mail.ordoz.com">SharpMZ@mail.ordoz.com</a><br>
&gt; <a href="http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz" target="_blank">http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz</a><br>
<br>
_______________________________________________<br>
SharpMZ mailing list<br>
<a href="mailto:SharpMZ@mail.ordoz.com">SharpMZ@mail.ordoz.com</a><br>
<a href="http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz" target="_blank">http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>