[SharpMZ] JSS + trocha pridane nostalgie

Michal Medek Michal.Bruntal na seznam.cz
Úterý Březen 1 10:03:41 CET 2016

Ahoj,

taky jde prepsat byte na adrese $f3d3 z $ca na $c3. V separatnim image pro
horni monitor je to na adrese $13d3. Funguje to na vsech verzich JSS.
Kontrolu to provede, ale nerozlisuje, jestli k chybe doslo nebo ne.

Jinak v emulatoru mi to pri chybe zobrazi korektni hlasku "CHECK SUM ER." a
pak 'vytuhne'.

Od: Michal Hucik - ORDOZ <ordoz na ordoz.com>
Komu: sharpmz na mail.ordoz.com
Datum: 1. 3. 2016 8:57:21
Předmět: Re: [SharpMZ] JSS + trocha pridane nostalgie

"

Ahoj Martine,

v emulatoru to chodi! ;) Ale ne v tom Zdenkovem ... tedy i v nem, ale pouze
s vypnutim CMT patche.

Problem s CMT patchem je to, ze zmeni obsah ROM a diky tomu neprojde
Svehlova kontrola integrity, coz sice oznamuje vypsanim chyboveho hlaseni,
ale v dobe, kdy jeste nema inicializovanou CG-ROM a atributovou VRAM. V me
emulaci odpovida inicializacni obsah VRAM memu skutecnemu Sharpu, zatim co
Zdenek tam ma po inicializaci nuly. Proto kdyz dojde na tu JSS chybovou
hlasku, tak u Zdenka vidis jen cernou obrazovku, zatimco u mne jsou videt
sedobile pruhy, coz je obrovsky rozdil :))

Problem lze vyresit bud vypnutim CMT patche, nebo jeho drobnou upravou -
nevim, zda by Zdenek byl ochoten vydat upravenou verzi sveho emu, nicmene se
jedna o jednobajtovou upravu CMT patche tak, aby se korigovala vysledna
hodnota JSS check XORu na 0xed. Take se muzes v JSS podivat na to co se deje
na adrese 0xf3bb a dat si tam 0xc9, cimz kontrolu integrity obejdes.

Tady je kod meho CMT patche, ktery je identicky s tim Zdenkovym, ale pro
spravnou funkci vsech JSS ROM ma na konci o jeden bajt navic ( g_memory.ROM
[ 0x0506 ] = 0x59; ), cimz koriguju vysledek XORu https://sourceforge.net/p/
mz800emu/code/HEAD/tree/trunk/src/cmt/cmt_hack.c#l56
(https://sourceforge.net/p/mz800emu/code/HEAD/tree/trunk/src/cmt/cmt_hack.c#l56)

Michal