[SharpMZ] Muj MZ-1500 je bohuzel nefunkcni

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Čtvrtek Červen 30 09:29:46 CEST 2016

Ahoj Zdenku,

je to pech, ale zrovna muj Sharp zrejme opravdu pochazi ze zatopeneho
bloku Fukusimy :(

Termokamera je zajimavy napad, nicmene vyvoj situace je takovy, ze po
chvili se mi zvednul odber desky cca o 1A a to i kdyz jsem vyndal z
patic CPU i obe ROM. Dale 3 z 8 pameti topi tak, ze na nich po par
sekundach nejde udrzet prst, takze veskera mereni se ted snazim delat co
nejrychleji.

Prozatim jsem zjistil:

1) CPU ma /RESET = 0. Piskatkem jsem zjistil, ze signal do tohoto pinu
je priveden z 73LS08, coz je 2 vstupovy AND. Jeden vstup prijima pulz z
resetovaciho tlacitka - ten je OK a ma hodnotu 1. Druhy vstup je zrejme
EXT_RESET, ma hodnotu 0 a pochazi kdovi odkud - na GDG jsem ho vsak
piskatkem nenasel.

2) Nektere pameti HM4864-P2 topi jako blazen. Laboratornim zdrojem
poustim do desky 5V, nicmene na napajecich pinech tech pameti to dela
4.45V.
Na pameti, ktera zrejme topi nejvic:

Din = 2.60
/WE = 2.54
/RAS = 2.82
Dout = 2.61
/CAS = 2.68

A0 - A7 = 2.8 - 3.01

Uroven TTL by mela byt pro 0 v rozpeti 0 - 0.4 V a pro uroven 1 by mela
byt nad 2.4V ... Tedy vse by melo byt v urovni 1.

Pichnul jsem na RAS a CAS osciloskop, ale nic tam nekmita.

3) V podstate nejhorsi co se muze stat je to, ze bude v haji GDG. To ma
60 pinu ke kterym bohuzel neni neznam zadny popis. Zmeril jsem, ze do
socketu CPU leze 3.5MHz. Naslepo jsem zkusil pichnout osciloskop na
konektor, ktery slouzi pro krmeni video modulatoru a na pinech 4 a 5
vidim 15.7kHz a 60Hz. GDG se tedy tvari tak, ze alespon delicky signalu
jsou OK.

Bez schematka, ci alespon rozvrzeni spoju se v tom strasne spatne hleda.
Kdyz pominu tu vysokou teplotu na tech pametech, tak jedina zjevna chyba
je zatim to, ze je ta deska neustale v resetu, tak se pokusim nejak
zjistit kam je pripojeny 10. pin toho 74LS08 resetovaciho hradla. Vic
mne prozatim nenapada.

Michal