[SharpMZ] Chovani realneho FD radice u disket s "cizim" formatem

VELESOFT velesoft na seznam.cz
Pondělí Leden 25 18:45:09 CET 2016

No, tento problem jsem resil kdysi na Pandore. Ono spoustu vyrobcu vubec
neuvadi pocet zapisu na sektor/blok. SD karta ma malokdy sektory mensi
nez 1kB, spis pouziva flash bloky velikosti nekolika desitek kB. Takze
nejen, ze se pri zapisu opotrebovava onen "sektor", ale ve skutecnosti
se reflashuje cely blok obsahujici nekolik sektoru. Levne cinske SD
karty jsou pomale a maji primo giganticke bloky. Je to znat na ZX v
systemu esxdos, ktery 128kB na disk uklada klidne i 40 vterin, a to je
prave tim, ze se neprepisuje cely blok najednou, ale system se snazi
prepisovat jen jeho kratke casti (sektor). Zatimco se solidni SD kartou
stejnych 128kB zvladne system zapsat behem nekolika vterin. Znackove SD
karty jsou i chytre, ikdyz se snazite prepisovat stejny sektor(blok),
prepisuji pokazde jiny. Obsahuji tabulku sektoru, ktera se prubezne pri
zapisech meni, ale z hlediska HW to nepozname. Tim se da dosahnout
rovnomernejsi opotrebovavani cele karty a pokud karta obsahuje vetsi
mnozstvi bloku, vydrzi pak mnohonasobne vice zapisu, temer neomezene (z
pohledu pomaleho 8bitu)

VELESOFT

---