[SharpMZ] Chovani realneho FD radice u disket s "cizim" formatem

Radek Suk suk na softex.cz
Pondělí Leden 25 17:27:49 CET 2016

Velesofte jsem rad ze mne chapes co se tyce IDE a proc to tak chci
udelat. Proc nechci udelat jen SD reseni je jednoducha vec. SD karta ma
garantovano jen 100 000 zapisu do jednoho mista. Kdyz budu uvazovat ze
CP/M ulozi 4x data do stejneho sektoru za sekundu, tak jiz po 7 hodinach
tento sektor prestane fungovat korektne. Samozrejme muzu celou cast SD
karty oznacit jako vadnou a posunout se na dalsi volne misto na SD
karte. To klidne muzu u bezne velke karty udelat i 1000 krat. Bezny disk
pod cp/m ma 2 MB a tak neni problem postupne se posouvat na plne funkcni
cast. Problem cp/m je ze je dosti velka pravdepodobnost zapisu do
stejneho mista adresare disku. Podobny problem maji i puvodni Flash
disky pod PC ale nove operacni systemy maji sw upraveny tak aby k tomu
nedochazelo. Toto reseni ale neni trivialne mozne pod cp/m. Toto je
hlavni duvod pro pouziti bezneho 3,5" HDD nebo 2,5" HDD. Rad bych se k
HDD choval jako k Ramdisku a dokonce si myslim ze to bude uplne stejne
rychle. Vetsina beznych HDD ma na sobe ram a buffer a tak po prvnim
prectenim a nakesovani to bude hodne rychle. Kdyz se tam jeste udela DMA
prenos co se prevzalo od tebe ze Sam Coupe tak rychlost bude jeste vetsi
nez ma soucasny VCTM ramdisk.

Rikam ze SD karta je vyborne uloziste souboru co je potreba jen cist a
jen obcasne menit.

Radek