[SharpMZ] Sada desek pro QD

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Ptek nor 5 08:34:25 CET 2016

Jestli si dobře pamatuju, tak v roce 1987, jak jsem se dostal k Sharpu já,
stál MZ821 7800Kčs a MZ811 6600Kčs.

Moji rodiče koupili v Opavě nějaký mezistupeň. Krabice je MZ811, ale kazeťák
to má. Co je na nálepce přímo na Sharpu, to i steď neuvědomuji, ale možná
taky 811.

Vašek

"Dovolím si malou poznámku do této diskuze. Já jsem si koupil Sharpa MZ821 z
"druhé ruky" asi v roce 1987 jako konečně "dospělý" počítač po ZX81. Nevím
tedy, co a kde se dalo legálně koupit v ČSSR (Tuzex?), ale byl to asi jen
základní počítač bez periférií. Těch pár nadšenců, co měli možnost získat
věci v NSR pak byli omezeni jen financemi. Poměrně propracovaný byl v té
době systém svépomoci a tzv. Sharp klubů. Vše se tedy vyrábělo převážně
svépomocí - originály neměl téměř nikdo.
Jarda

-----Original Message-----
From: sharpmz-bounces na mail.ordoz.com [mailto:sharpmz-bounces na mail.ordoz.com]
On Behalf Of zdeneka na seznam.cz
Sent: Friday, February 5, 2016 8:03 AM
To: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory <sharpmz na mail.ordoz.com>
Subject: Re: [SharpMZ] Sada desek pro QD

Abychom Radku byli objektivní, upravil bych "nákupní košík" následovně:

MZ-800 with 64kB RAM L249
Single 5.25" FD with I/F and cable L348
Quickdisk Drive with I/F L198

Rozdíl tam sice je, ale ne 2,5 násobný. QD jako rychlá náhrada magnetofonu
budiž.... Ale třeba takovou CP/M, která MZ-800 posouvala o úroveň výš
jednoduše na samotné QD provozovat nešlo (resp. to skrze velkou řadu omezení
snad nikdo rozumný neudělal). Netvrdím, že QD není zajímavá věc. Jen dávám
za pravdu dějinám, že to byl prostě krok nesprávným směrem a slepá větev
vývoje ukládání dat :-) Jinak souhlas, ceny v té době byly skutečně
pekelné... Před revolucí si myslím že 99 procent z nás mělo Sharpa pouze s
magnetofonem (a mnozí ještě s externím, aby ušetřili).

Zdeněk