[SharpMZ] Sada desek pro QD

Radek Suk suk na softex.cz
Pátek Únor 5 09:21:14 CET 2016

Venco pred par lety byla diskuse ohledne znaceni pocitacu a podle vseho
existuji oznaceni jen MZ811 a MZ821. Treba nikdo nikdy nevidel MZ831.
Podle vseho se vyrobil treba MZ811 a do toho se dal kazetak uz ve vyrobe
a takto se to prodalo. Proto jsi mohl mit MZ811 s kazetakem. Myslim ze
mam doma docela dobry vzorek pocitacu a muzu rici ze to co je napsano na
druhe strane pocitace nemuselo sedet s vyrobou.

Jeste chci doplnit ze asi tak rok a pul po prodeji Sharp MZ800 se zacal
prodaval plotr za 3800 Kcs. Nic jineho jsem v bezne elektre nevidel.
Samozrejme se dala koupit sada berevnych a cernych per do plotru.

Jinak QD se pouzival treba i u ZX jako napr.
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=1000076. Vse je
samozrejme poplatne te dobe.

Zdenku mas pravdu ze QD byla slepa vetev ale to byla i disketovka, jen
se na to prislo pozdeji. Dnes to vsichni vime. Ja se snazim na to divat
ocima te doby a ne jen ceskym pohledem.  U nas, da se rici vsichni maji
zajem jen o MZ800 ale to byl na zapade totalni propadak. U nich hlavni
zajem byl o MZ80K a pak MZ700. Kdyz Sharp prisel v roce 1987 s pocitacem
Sharp X68000 tak to prevalcovalo uplne vsechno. 512 KB ram a 512 KB
video ram - to byl super nazer, a samozrejme za super penize.

Jeste dam male doplneni. Tu repliku QD delal Martin/Michal Medek/Radek -
kazdy stejnym dilem. Byla to hezka prace a neslysel jsem o zadnem jinem
projektu ktery delalo soucasne tolik lidi a nebyl pritom zadny problem.

Radek