[SharpMZ] MZ-2500 klavesnice

Martin Lukasek martin.lukasek na artax.cz
Neděle Prosinec 18 23:25:20 CET 2016

Ahoj,

super, presne takhle nejak jsem chtel postupovat. Jeste bych pridal jeden latch pro tu zpetnou komunikaci. Prislo mi teda, ze asi spis neco citlive na uroven, ne na hranu, ale ono to asi taky funguje. Podle mne v tom budou nejak zakodovane radky a sloupce matice. Matice je stejna jako u MZ-80B, vnitrne z pocitace se s ni pracuje stejne – 5 vystupnich a 8 vstupnich linek pres PIO a podle mne ta silenost se stara jenom o to namultiplexovat celou matici do 7 dratu (+2 napajeni), aby mohla klavesnice byt mimo telo pristroje. Komunikace s klavesnici i schemata k MZ-80B jsme s Radkem dali na http://www.sharpmz.org/mz-80b/dldsh80b.htm, na schema k MZ-2500 jsem odkaz daval. Ty stavy na tech asi datovych 4 bitech si nech dekodovat jako cisla, to myslim Saleae umi, mozna to vic napovi, jak se to tam strida.

At se dari

Martin

From: sharpmz-bounces na mail.ordoz.com [mailto:sharpmz-bounces na mail.ordoz.com] On Behalf Of Michal Medek
Sent: Sunday, December 18, 2016 10:17 PM
To: sharpmz na mail.ordoz.com
Subject: [SharpMZ] MZ-2500 klavesnice

Ahojte,

protoze mam diky Martinovi pujcenou klavesnici k MZ-2500, tak jse si dneska trochu hral. Pokousel jsem se odchytit komunikaci mezi MZ a klavesnici. Vysledek me docela nadchl.
Vyrobil jsem takovou malou redukci, viz foto. Na odbocce je 74HCT574, ktery se spina jen tehdy, kdyz signal MPX prechazi do 1. Zjistil jsem, ze klavesnice opravdu neco posila a to, kdyz je neco stisknute, tak kazdych 20ms. Kazdy znak zacina neg. impulzem na KD4. Pak nasleduje nekolik niblu KD0-KD3. Vypada to docela slibne. Jeste kdyby se podarilo zjistit, co ktery nibl obsahuje. Problem jeste je, ze tam neni videt, co posila pocitac do klavesnice, a jak to spolu souvisi. Jeste chci to zapojeni trochu vylepsit a zaznamenavat tak oba smery.
K tomu LA mam i nejake priklady, jak napsat analyzu protokolu, ale zatim jsem z toho jelen.
Jeste k tem obrazkum, klavesa_zvetseni je jeden datovy paket (asi s klavesou '1'), opakuje se nekolikrat, ale tady je jeden cely. Obrazek shift_komunikace je trvale stisknuta klavesa shift a male zvetseni a shift_zvetseni je priblizeno na jeden cely paket. Redukce je to 'udelatko' ;-)
Nekdo nejaky napad nebo poznamku?