[SharpMZ] MZ-2500 klavesnice

Michal Medek Michal.Bruntal na seznam.cz
Neděle Prosinec 18 22:16:58 CET 2016

Ahojte,

protoze mam diky Martinovi pujcenou klavesnici k MZ-2500, tak jse si dneska
trochu hral. Pokousel jsem se odchytit komunikaci mezi MZ a klavesnici.
Vysledek me docela nadchl.
Vyrobil jsem takovou malou redukci, viz foto. Na odbocce je 74HCT574, ktery
se spina jen tehdy, kdyz signal MPX prechazi do 1. Zjistil jsem, ze
klavesnice opravdu neco posila a to, kdyz je neco stisknute, tak kazdych 20
ms. Kazdy znak zacina neg. impulzem na KD4. Pak nasleduje nekolik niblu KD0-
KD3. Vypada to docela slibne. Jeste kdyby se podarilo zjistit, co ktery nibl
obsahuje. Problem jeste je, ze tam neni videt, co posila pocitac do
klavesnice, a jak to spolu souvisi. Jeste chci to zapojeni trochu vylepsit a
zaznamenavat tak oba smery.
K tomu LA mam i nejake priklady, jak napsat analyzu protokolu, ale zatim
jsem z toho jelen.
Jeste k tem obrazkum, klavesa_zvetseni je jeden datovy paket (asi s klavesou
'1'), opakuje se nekolikrat, ale tady je jeden cely. Obrazek shift_
komunikace je trvale stisknuta klavesa shift a male zvetseni a shift_
zvetseni je priblizeno na jeden cely paket. Redukce je to 'udelatko' ;-)
Nekdo nejaky napad nebo poznamku?

Mikes