[SharpMZ] MZ-800 - palety a zobrazeni pixelu

Michal Porteš portes na post.cz
Čtvrtek Srpen 18 12:42:01 CEST 2016

Neco nazornejsiho a hybaciho na tema IGRB jako pridavek k tem suchoparnym
tabulkam...

MP

---------- PĹŻvodnĂ­ zprĂĄva ----------
Od: Michal Hucik - ORDOZ <ordoz na ordoz.com>
Komu: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory <sharpmz na mail.ordoz.com>
Datum: 13. 8. 2016 0:04:07
Předmět: [SharpMZ] MZ-800 - palety a zobrazeni pixelu

jednomu kamaradovi jsem se na dalku uz parkrat neuspesne snazil vysvetlit
to, jak funguje u MZ-800 zobrazovani barev v 16 barevnem rezimu. Vzdy jsme
se zamotali do ruznych terminologickych pasti okolo portu pro nastavovani
palet, rovin, RGBI, o tom co je barva, paleta, atp. Kdyz clovek rozumi tomu
jak to funguje, tak je jednoduche se v tom orientovat i pres pres standardne
rozsirene a lehce matouci termity, , nicmene vysvetlit to nekomu je ponekud
zapeklite :)

Pokusil jsem se to tedy v naznaku popsat ve trech tabulkach s co
nejstrucnejsim popisem. Zda se mi to povedlo srozumitelne vystihnout posudte
sami, pripadne dejte vedet, zda jste to z pripojeneho dokumentu pochopili,
pripadne jak to popsat jinak, strucne a lepe :)

Popisovat vyznamy jednotlivych bitu palet registru mi prislo zbytecne - ty
jsou dostatecne presne popsany i jinde.