[SharpMZ] MZ FPGA

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Neděle Duben 24 17:03:33 CEST 2016

Muzes se zkusit podivat jeste na web Davida Luftnera - on s tim FPGA
modelem vlastne zacal. Udelal zaklad velmi zjednoduseneho Sharpa v
MZ-700 rezimu pro AV-neti desku se Spartan3... Ja jsem se v podstate z
toho jeho modelu odpichnul a i kdyz jsem casem vse prekopal, tak mam
pocit, ze napr. klavesnice je stale jeste v puvodni Davidove podobe.

Taky jsem se na tom MZ-800 ucil VHDL za pochodu (ostatne asi tak stejne
jako zrejme David, nebo ty :) Casem si clovek osvoji nekolik zakladnich
technik a pak uz to jde celkem samo - problem je, ze napr. ja jsem se
nenaucil psat ty VHDL modely natolik abstraktne, aby se mi pak jednoduse
delaly ruzne experimenty, ci funkcni zmeny. Takove operace vzdy
znamenaly mohutne prepisovani nekolika RTL a jeden bit dokazal rozbit
celou apsu. I kdyz o kolik jsem na tom byl lepe, nez vyvojari, kteri v
minulosti neznali nic jineho, nez ze svou aplikaci schematicky
prekreslovali. Fakt by mne docela hodne zajimalo povidani od nejakeho
vyvijare, ktery napr. v 80 letech navrhoval nejake zakaznicke obvody.
Zajimalo by mne nakolik to byly myslenkove experimenty a na kolik se
vyuzivalo moznosti postavit si nejprve cely obvod na univerzalnich
deskach, aby se overila funkcnost.

Nedavno jsem videl nejaka videa z laboratori nvidia, kde ukazovali PC,
ke kteremu je ksandama misto graficke karty pripojena nejaka obludnost
na ktere byli schopni simulovat nejen nove funkce navrhovaneho zarizeni,
ale i napr. vliv sireni teplot atp.

Michal