[SharpMZ] upravena eprom Sharp club Brno

Radek Suk suk na softex.cz
Úterý Březen 25 14:51:01 CET 2014

Ahoj Michale

Tak asi jsi jediny co to mas. Jestli budes mit nekdy cas a chut tak se
prosimte podivej na tu dokumentaci. Ted par lidi stavi toho Pezika a tak
si muzou hrat i s touto romkou, ktera ho podporuje.

Jinak budu mit par obvodu AT28C256 navic a perfektne se to hodi na
vymenu 27c128 co je v Sharp MZ-800. Je to vyvodove kompatibilni a lze do
jednoho obvodu dat upravenou a neupravenou romku. Pak se to da prepinat
jednim prepinacem s jednim odporem.
Pro zkusenejsiho hardwarare je moznost jeste lepsiho vyuziti.
Programovat se to da jen pri +5V, neni potreba zadne extra napajeni.
Neco podobneho ma v pocitaci napr. 8bit.8u.cz a jeste tam ma par io a
muze takto za behu pocitace si menit obsah epromky (v tomto pripade
flashky).

Mam pripravene v hlave par druhu ramdisku. Kazdy ma svoje vyhody a
nevyhody ale jak bude cas tak skoro jiste od kazdeho udelam par kousku
alespon pro sebe. Jeden z nich je udelat m27c322 coz je jediny obvod
ktery je jeste ze stare skoly a ma celkovou kapacitu 4MB. Chtel bych
udelat upgrade rom-disku z 64KB na ty 4MB a soucasne udelat i
adresarovou strukturu a pouzit nejakou kompresi, napr.
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0027996. Neco uz udelal
8bit.8u.cz kdyz delal pokusy s Ch386. Proc to pisi je hlavne proto, ze
by nebylo spatne udelat nejaky vyber programu a rozdelit to vzdy na 20
oddilu (adresaru,polozek) aby se to veslo na obrazovku 40*25.
Adresarovou hloubku bych pro zacatek neomezoval. Kdyz koukam na scav.cz
tak je sw pro Sharpa asi 80MB a tak jiste by se dalo ulozit komprimovane
nejakych 6MB sw do jedne 4MB pameti. Soucasne by se neuzavrela cesta na
pripojeni SD karty a jinych novych technologii, treba
http://www.spansion.com/Support/Datasheets/S34ML08G1.pdf. Tim by se
usetrila budouci prace. Take bych chtel aby sw byl kompatibilni s RRD a
VCTM1.

Radek