[SharpMZ] Emulator MZ-800

Miroslav Hajda bomi na centrum.cz
Pátek Prosinec 19 17:53:30 CET 2014

Tak mi to nedá a také se zapojím...

Pokud jde o open source emulátor Sharpa MZ700/800/1500 v C/C++, tak kromě toho, který zmiňoval Zdeněk, asi nejpokročilejší na který jsem zatím narazil je:

http://homepage3.nifty.com/takeda-toshiya/mz700/index.html

I já jsem se několikrát do vývoje emulátoru zkoušel pustit (v Dosu, Delphi a Javě), ale moje znalosti samotné architektury byly vždy omezené (už ani nevlastním funkčního Sharpa) a asi jsem tomu nikdy nebyl schopen věnovat dostatek času. Kromě toho jsem ve všech třech případech vycházel ze Zdeňkových emulátorů s nadějí, že si alespoň část práce ušetřím - čímž potvrzuji to co říkal Zdeněk o poskytnutí zdrojových kódů, ale nemyslím si, že je nějaký důvod, proč by se měl za svůj kód stydět. Kromě toho existují i jiné modely než čistě open source - např. dávat zdrojové kódy pouze platícím zákazníkům a umožnit jim vývoj vlastních komponent, což už skoro Zdeněk dělá... ;-)

Svůj Java emulátor jsem tuším kdysi hodil sem:

https://sourceforge.net/projects/jmzemu/

Plánoval jsem použít emulaci zvuku z JCPC emulátoru a přepracovat emulátor aby byl modulární podobně jako byl (už neexistující) mce Romana Dolejšího. Emulátor jsem chtěl také propojit se svým webovým katalogem sharpáckých aplikací, tak aby z něj mohl hledat / stahovat soubory. O jiném Java emulátoru s otevřenými kódy bohužel nevím... Případnou rozpracovanou verzi, které jsem se už dlouho nevěnoval, můžu případně hodit na web a vypomoci, kdyby se do toho chtěl někdo pustit, ale to už jsem tu tuším kdysi zmiňoval...

Pokud už bych letos nepsal, tak si užijte svátky pohody, radosti a přeji vám úspěšný vstup do nového roku,
Mirek