[SharpMZ] Emulator MZ-800

Miloš milsa na atlas.sk
Pátek Prosinec 19 16:24:25 CET 2014

Zapojím sa do diskusie aj ja.

Michalov emulátor ma opäť povzbudil, aby som sa na ten môj po dlhšej
dobe pozrel. Ono je to v podstate tak, že emulátor som začal písať od
nuly. Niekedy okolo Vianoc som sa začal venovať štúdiu Sharpa ako takého
z manuálov a s pomocou iných kompetentnejších ľudí, ktorí ma museli v
mnohých veciach nakopnúť. V podstate Sharpa poznám len ako používateľ.
Ale nedalo mi to a pomaličky som začal po sviatkoch programovať.
Naprogramoval som to nakoniec do stavu emulácie monitora a rýchlosť
emulácie pri 12,5 fps bola cca 176 %. Viac som dosiahnuť nevedel. To ma
dosť znechutilo, keďže Zdeněk má v kľude cca 4500 % na mojom počítači.

Potom ma naštartoval Michal, keďže sa pustil do emulátora a našiel som
znova na to chuť. Ja neprogramujem štýlom, že teraz to idem
naprogramovať a do mesiaca hotové. Nemám na to ani vedomosti, keďže
Sharpa ešte teraz študujem a často ani chuť, keď človek popri tom chodí
aj do roboty a potom je rád, že má pokoj. Ale emulátor som nakoniec
dostal do stavu, že v kľude dáva cca 570 % (12,5 fps), čo ma opäť
povzbudilo, že môj projekt nie je stratený.

Akurát, že ďalší problém, čo riešim je ten, že či po dokončení určitých
častí zverejniť alebo nezverejniť kódy. No a dôvody:
Prečo zverejniť:
- možno mi niekto pomôže a dvom sa môže lepšie programovať, aj rýchlejšie
- načo to u mňa sušiť na disku
Prečo nezverejniť:
- pomáhajú mi aj takí, ktorí svoj kód nezverejňujú, povedzme, že mi
niečo Zdeněk poskytne (nemyslím, že je v mojich silách naprogramovať
všetko a s určitými vecami asi budem potrebovať pomoc, v podstate ani
reálneho Sharpa nemám, nemal by som ho kde položiť) a ja mám zverejňovať
svoj kód, v ktorom bude zakomponovaný aj cudzí kód, hoci len jeho časť?
A čo na to potom jeho autor?
- študujem o Sharpovi dosť materiálov, iní to majú v malíčku, no a potom
zverejním kódy, každý si to posťahuje, nikto mi s tým nepomôže, ale
hlavne, že to všetci budú mať na disku a frflať, že prečo je to v
Pascale, keď dnes každý píše v C++, Pascal veľmi obľúbený nie je, takže
klobúk dole pred Zdeňkom, že sa pustil do toho práve v Pascale

Tí, čo to nikdy neskúsili (nikdy nič podobné neprogramovali a možno by
nemali ani vzťah k tomu, aby pomohli niečo doprogramovať) si všetko
predstavujú jednoduchšie. Nechcem im ubližovať, ale nevidia tie hodiny,
čo autor musel rozmýšľať ako danú časť naprogramovať, nevidia čas, ktorý
bol venovaný odlaďovaniu a hľadaniu chýb a nevidia ani to štúdium, ktoré
musel autor absolvovať. Je teda pre nich ľahké si niečo vypýtať. Len
tomu autorovi je to ťažké pustiť z ruky.

Teraz sa vrátim k spomenutému emulátoru, čo jeho vývoj stojí. Ja som sa
v ňom aj chcel vŕtať, len nemám dostatok vedomostí, aby som ho
skompiloval vo Windows. Vedel by s tým niekto pomôcť?

Miloš

P. S.: Zdeněk, pozri prosím email, čo som naposledy poslal, je to síce
ešte tá pomalá verzia emulátora, ale s otváraním MZF. Ak by boli nejaké
pripomienky. Zrejme je to opäť v spame.