[SharpMZ] Emulator MZ-800

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Pátek Prosinec 19 19:33:12 CET 2014

K tomu doplnim jen kratce, to ze mne Zdenek neskutecne nastval, ptotoze
jeho emulator bezi na mem PC rychlosti 8500 % Sharpa, zatim co ten muj i
s vypnutym generatorem obrazu udela max. sotva nejakych upocenych 750%,
cimz mu tedy nedekuji, protoze mi zkazil cele nadchazejici svatky...
Proto take v tomto mailu nepouziju ani jeden pozitivni smajlik :(

Co se tyka Zdenkova kodu, tak potvrzuji, ze z i z tech fragmentu co uz
jsem videl, je alespon pro mne vcelku necitelny, nicmene to bude s
nejvetsi pravdepodobnosti tim, ze je pro mne necitelny jakykoliv
pascal... Nesouhlasim vsak, ze by obsah toho kodu mel byt necim, za co
se ma stydet. Spise naopak.

Ve Zdenkove zprave mi take prijde zajimava ta cast o zpetne vazbe ...
podle accesslogu meho webserveru si ten muj emulator uz stahlo taky cca
100 lidi, nicmene v porovnani s timto cislem nasleduje uz naprosto
minimalni zpetna vazba. Tim rozhodne neavizuji, ze bych chtel u sveho
emulatoru zavadet nejake komercni registrace - navic to ani nebude
nutne: muj emulator zrejme napr. nikdy nebude umet konverzi mezi MZF a
WAV, takze uz mam prubezne se Zdenkem rozjednanou nekolika strankovou
smlouvu o podilu na zisku z prodeje jeho emulatoru, ktery treba prave
tuto funkci podporuje a ktery tim padem budu kazdemu doporucovat jako
doplnek toho meho.

Se Zdenkem veci kolem Sharpa casto konzultuju.  Jednak proto, ze stejne
jako on uz jsem za pomoci osciloskopu a jinych skopicin Sharpa rozebral
do posledniho bitu, ale taky se jej treba ted pri vyvoji emulatoru obcas
ptam, zda nektere konkretni veci resil podobnym zpusobem, jako jsem to
prave udelal ja. Rozhodne se vsak snazim drzet co nejdal od toho, abych
mel k dispozici jeho zdrojaky, protoze pak bych uz moc vlastnich veci
zrejme nevymyslel ... mozna bych vylepsil sem tam nejakou drobnost, ale
cely muj vyvoj by sel do kopru.

Co se tyka zverejneni meho kodu: ja jsem podstate programator - vlk
samotar. Neumim dost dobre spolupracovat na jedne veci s ostatnimi lidmi
- treba i proto, ze nekdy se mi zrodi v hlave myslenka na zaklade ktere
pak kompletne cely kod od zakladu k nepoznani prekopu. S tim pak
nasledne treba souvisi ruzne dalsi poznatky, a nedodelky ktere nosim v
hlave, ale pro dalsi spolukodove bojovniky jsou tezko sdilitelne ...
Navic jsem v nekterych vecech neskutecny puntickar a tame mam spoustu
zlozvyku, ktere by mnohe spoluprogramatory privedly na hranici
silenstvi. Toto mimochodem oficialne uz dlouhodobe tvrdim i na sezenich
, pri kterych jedname o mem pripadnem zamestnani do pozice tymoveho
programatora - coz muze napr. Fuzzy potvrdit...

Z tohoto duvodu muj kod prozatim nebude oficialne verejny. Nicmene zcela
vazne Jakube: pokud se chces do nej podivat, tak ti jej velice rad
poslu, ale na source forge jej zatim nedam.
Kazdopadne GPL header vkladam rutinne do vseho co jsem napsal a jakmile
budu mit pocit, ze uz mam hotovo, nebo ze uz nemam sil dale pokracovat,
tak kod okamzite poslu do sveta. Predpokladam vsak, ze jeho nasledujici
osud pak bude stejny, jako u vetsiny jinych one-man-show projektu - viz
treba Koeppe.

Aby vsak nebyl duvod k placi, tak bych chtel ke svemu emulatoru casem
udelat take spoustu doplnku, jako napr. API, pomoci ktereho by melo byt
mozne pripojit vlastni modul na emulovanou sbernici atp ...

Michal