[SharpMZ] OT: Sháním nadšence s trochou volného času pro pomoc s debugem z80 softwaru. Není to Sharp

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Úterý Leden 8 18:01:13 CET 2019

Ahoj

Tonoucí se stébla chytá.

Již několik zim se vracím ke svému projektu - jedná se o port CP/M 3 na
můj vlastní hardware (s ničím nekompatibilní, respektive kompatibilní s
tím, co se mi zachce). HW je z větší části v FPGA, takže když se mi něco
zdá neelegantní řešit v sw, modifikuji hw v programovatelném poli.

Co potřebuju?

Dobrovolníka, který mi nabídne, že když mu napíšu svoje stesky co se mi
zrovna nedaří (debug cp/m biosu na hw, nemožnost debugu v emu, případně
nalezení cesty k němu), že si je přečte a zkusí se zamyslet, co bych měl
dělat lépe nebo jinak. Možná nejdůležitější bude to, že mě vyslechne a
že budu muset někomu popsat, kde jsem a tím si sám něco uvědomím.

Jediné co mohu nabídnout na oplátku je to že jsem totéž schopen
nabídnout někomu dalšímu. Taky uvažuji nad tím, že bych potom začal
zprovozňovat cp/m 3  a gsx taky na sharpu.

Díky

Jakub

PS: mám funkční verzi, která ovšem nešetrně zachází s flash pamětí a při
každém zápisu 128B bloku, smaže a přepíše 4KB, čili, když systém
zapisuje na disk (na té flash) 4KB dat v souvislém bloku, tak se paměť
smaže a přepíše 32x. Když jsem to začal přepisovat tak jsem se dostal do
stavu, kdy mi to bez zjevné příčiny nenabootuje, zabloudí v kódu během
bootu. Potřebuju nápad jak na ten debug. Nechci se příliš rozepisovat
tady v konferenci.