[SharpMZ] mz800emu verze 1.0.3

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Čtvrtek Březen 3 13:12:26 CET 2016

Ahoj Radku,

Dne 2.3.2016 v 23:57 Radek Suk napsal(a):

> 2) Kdyz neudelas moznost nastavit velikost ramdisku, tak omezis
> programatora nejakeho programu aby mohl otestovat autodetekci ramdisku
> a funkcnost programu pro jinou velikost. Ne kazdy realny ramdisk ma
> 512 KB. Stejne jako zalohovatelny ramdisk ma 64 KB, 256 KB nebo 1MB,
> podle toho co sehnal majitel pri stavbe.

OK, videl bych to tedy tak, ze asi v emulatoru zrusim moznost provozovat
soucasne std ramdisk + posunuty pezik - je to asi stejne jen hypoteticka
konfigurace, jakou realne nikdo nikdy nebude mit. Zustanou jen volby std
a pezik.

Pro pezik dale vytvorim konfiguracni okno ve kterem bude mozne libovolne
zapinat jednotlive banky mapovane na 0xe8 - 0xef a 0x68 - 0x6f ... Chci
ovsem vedet, zda ma vubec smysl povolit zapinani tech jednotlivych bank
tak hala bala, nebo zda to musi byt vzdy jen 1 - 8 bank mapovanych po
sobe od 0xe8 nahoru.

Tak mne napad: ma ten posunuty pezik vubec nejaky smysl? Udelal jsem jej
jen proto, ze jste o nem kdysi nekde v konfere psali, ze na to udelate
nejaky switch v ramdisku, ktery jste prave navrhovali. Nevim, zda ten HW
vubec existuje a zda pro nej neco napsano.

Kazdopadne: mate nejakou cp/m a programy pro Pezik? potreboval bych je
na otestovani. Zkousel jsem ted povolit jen jednu banku - 0xe8 a JSS mi
automaticky tvrdi, ze mam k dispozici 5 bank - tedy 320kB.

BTW: jak jsem ted s JSS experimentoval, tak jsem zjistil, ze po zapisu
na ramdisk neprovadi kontrolu, coz je celkem pochopitelne, nicmene
nedela ani kontrolu toho jak velky objem dat nahravate, takze kdyz dam
zapsat blok o velikosti 0xffff, tak si prepise hlavicku na zacatku banky.

> 6) samozrejme je obecne lepsi mit nastaven rezim MZ700 a pocitat s tim
> ze program se sam prepne do rezimu MZ800 ale nelze na to spolehat a
> proto je tam ten prepinac a proto romka vybere spravny rezim pred
> spustenim programu.

Ten switch tam prozatim neni hlavne proto, ze jsem pro nej doposud
nevymyslel zadne sikovne misto v menu. Nicmene kdyz na prepnuti toho
switche nemam zadny nastroj v menu, tak bych jej mohl alespon umistit do
mz800emu.ini, tak jako jsem tam udelal ten development_mode.