[SharpMZ] mz800emu verze 1.0.3

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Středa Březen 2 22:47:01 CET 2016

Ahoj Radku,

1) chovani menu a oken - to je jeden velky kompromis, ktery vychazi z
toho, ze  Sharp emulacni okno je v SDL a GUI programu je v GTK ... jedna
se o 2 naprosto oddelene svety pro ktere jsem doposud nenasel prunik -
neexistuje...  Cesta z toho je bud, ze jednou treba SDL udela vlastni
okenkove menu a objekty - o cemz se obcas nekde mluvi, nebo ze emulator
prepisu do nejakeho jineho GUI. Predbezne uz od zacatku se snazim vse
napsat tak, aby byl kod emulatoru co nejvice oddeleny od GUI, nicmene
prozatim se zmenou prostredi moc nepocitam.

Odpoved - je potreba prijmout to jako vlastnost :) , nebo jinak:
prozatim to neumim lepe vyresit

2) pezik - je pro mne v podstate zahadou. Ne, ze bych nechapal, jak
funguje, nicmene nikde jsem nemel k dispozici ani programy, ktere by s
nim pracovaly a proto jsem - klasicky - emuloval emulator - tedy,
kopiroval jsem Zdenka ... sve chyby jsem si v nem pak opravil az se
zprovoznenim JSS.
Popisujes ruzne kapacity Pezika, nicmene co jineho, nez JSS + asi nejaka
upravena cp/m a zrejme i nejaky upraveny BASIC s tim pracuje a predevsim
jak? Videl jsem spoustu analytickych programu pro std ramdisk, ale pro
pezik zadny - JSS tvrdi, ze umi rozlisit pocet bank... v ramci emulace
to pro mne zrejme znamena jen omezit pocet podporovanych portu pro
pezik, nicmene jaky to ma smysl? - neni zalohovany a mensi kapacita je
podle mne jen opruz. Predpokladam, ze mapr. u standardniho ramdisku taky
kazdy vyuzije predevsim jeho 1MB velikost - presto, ze vetsina
analytickych programu umi podle mne identifikovat ramdisk do 512kB.
Vyjimecna Bohousova Madonna je asi nadlouho jediny program, ktery
vyuzije 16MB ramdisk.
Volbu ostatnich velikosti mam u standardniho ramdisku jen proto, ze se
podle teto volby vytvari soubor rd.dat a vnimam jakousi zodpovednost za
to, jak moc si tim uzivatel zasere disk. Pokud se v tomto postoji mylim,
tak mne oprav.

Odpoved - nevim, moc nerozumim duvodu proc podporovat mensi kapacity
techto nezalohovanych ramdisku - pokud mi nekdo ukaze/vysvetli smysl,
tak je neni problem doplnit.

3) o podpore RS232 jsem zatim moc neuvazoval ... Pokud ano, tak mozna o
rozhrani, ktere je podporovano mou Unikartou. A to  z toho duvodu, aby
bylo mozne testovat jeji API i na PC - obavam se vsak, ze do dnesniho
dne jsem jediny, kdo tuto funkci Unikarty na Sharpu testoval...

Odpoved - fakt ne :) Rozumim tomu, ze by sis chtel pohrat s psanim
"sitovych" her propojenych pomoci RS232 - ja bych k tomuto ucelu radeji
prosadil spise ethernet rozhrani unikarty - verim, ze je dnes
celosvetove mnohem rozsirenejsi, nez RS232 ;)

4) beh programu ve vice instancich - v podstate nevidim duvod proc by to
melo byt nejak problemove - tobe to psalo nejake chybove hlasky? ja jsem
si ted tady v pohode nastartoval vice instanci jak z jednoho, tak i z
nekolika adresaru a bez chybovych hlaseni

Odpoved - nerozumim dotazu/problemu

5) tisk nepodrporuju - emulator se chova tak, jako kdyby v paralelnim
portu nebylo nic zasunuto

Odpoved - fakt ne :)

6) MZ800 prepinace - pokud si vybavuju, tak jeden prepina 50/60HZ vystup
- vec, kterou jsem zmeril a dok onfery zdokumentoval, nicmene pochybuji,
ze ma nejaky prinos to, aby byla emulovana; dalsi dva prepinace se pokud
si pamatuji tykaji nejakeho standardu pro vystupu na tiskarnu, kterou
nepodporuji - kdyby melo dnesni PC bezne paralelni port, tak jej
propojim s emulatorem, nicmene virtualizace takoveho rozhrani  mne moc
nebere... Kazdopadne do budoucna o nejakem tisku z emulatoru uvazuju a
podpora v nejake mire asi bude; poslednim je user mode switch mz800/700
... ten jediny v emulatoru nyni podporuju, ale je natvrdo
predkompilovany v nejakem konstantnim stavu - zrejme v mz700
Odpoved - az najdu ve stavajicim menu vhodne misto, tak mude mozne menit
stav toho posledniho switche, nicmene nyni se konstantne nachazi ve
stavu, ktery povazuju za nejbeznejsi - pokud ten stav neni z nejakeho
duvodu bezny, ci standardni, tak mne o tom proste presvedcte :) Jediny
smysluplny duvod zmeny tohoto switche jsem za cely svuj zivot videl
pouze u te JSS dual ROM, coz plati jen u realneho HW.

Odpoved - jeden z tech switchu ma mozna trochu smysl a casem ho mozna do
emulace pridam, jedna se vsak o minoritni prvek

Mam zatim v hlave jakesi TODO: Emulator jsem zacal psat z toho duvodu,
ze ten Zdenkuv nepracuje jinde, nez ve Win a proto, ze mi u Zdenkova
emulatoru chybely nektere vlastnosti co se tyka podpory noveho HW a
hlavne z hlediska moznosti debugovani. V tomto duchu bych prozatim rad
dale pokracoval predevsim s podporou Unikarty, memexta, HDD... Pokud
pominu opravy pripadnych chyb, tak v jedne z brzo nasledujicich verzi
bych rad umoznil nahravani externich ROM s moznosti aplikace
uzivatelskych CMT patch rutin.

Snad jsem odpoovedel na vsechny tve pripominky.

Michal