[SharpMZ] Muj MZ-1500 je bohuzel nefunkcni

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Čtvrtek Červen 30 16:25:53 CEST 2016

Nuze prozatimni - byt mizerne vysledky meho snazeni:

1) Pameti jsou tam snad prilepene ... odsal jsem z nich tolik cinu, co
se dalo, ale ven je stejne nedostanu. Maji trochu jina pouzdra, nez
ostatni chipy a jsou jaksi vic primacknute, takze je mam strach i necim
poradne podebrat. Zdenek mi sice radil fouknout na to z vrchu
horkovzduchem, nicmene mam pocit, ze s mymi dosavadnimi zkusenostmi by
jakekoliv dalsi snazeni vedlo k odrovnani desky, nebo alespon tech
pameti - pokud jsou jeste nazivu - prozatim je tedy nechavam topit...

2) RESET v CPU socketu je pripojen na pin 8 obvodu LS08, ktery se
nachazi nad Z80SIO na jizni strane desky. Jak uz jsem psal, tak je to 2
vstupovy AND. Pin 9 privadi impulz z resetovaciho tlacitka a je na nem
uroven "1". Pin 10 ma uroven "0" a podarilo se mi najit, ze je propojen
s 12. pinem obvodu LS04, ktery se nachazi nad Z80SIO (skryty pod
destickou, ktera je pripajena nad zakladni deskou - GRRRR). Je to
invertor , jehoz vstup je na 13. pinu. Na vstupu se nachazi "1", takze
chyba se nachazi jeste pred timto hradlem, jehoz vstup je na pinu 13.
Zatim nemohu piskadlem najit odkud to tam tece. Objevil jsem jen
propojeni s 5. pinem LS14, ktery se nachazi na vychod vedle te vetsi ROM
s oznacenim 18-C. LS14 je invertor s nejakym schmit trigger inputem,
nicmene ten 13. pin je vstupni a propojeni s jakymkoliv dalsim vystupnim
pinem se mi doposud nepodarilo dohledat.