[SharpMZ] GDG

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Čtvrtek Duben 21 21:59:30 CEST 2016

Michale, máme hroťák, pošli CV :)

"

Mimochodem, kdyz uz pises o tom GDG ... Obavam se, ze vse co se o nem dalo
neinvazivnima metodama zjist uz +/- vime. Dost toho bohuzel nevime: napr.
kdysi jsem se tu snazil trochu poodhalit jak tam presne funguje ten WAIT,
ktery to posila v MZ-700 rezimu. Mel jsem log analyzer napichnuty do VRAM,
ale z toho co se mi podarilo z CPU do GDG poslat jsem zjistil asi tolik,
kolik toho clovek zjisti o podvodnim zivote tak, ze bude hazet granaty do
rybnika... Stejne tak tajemny je HBLN, ktery neni vyvedeny ven z GDG a jeho
stav lze zjistit jen pres status. Podobne je to se signaly VSYNC a HSYNC -
ty, ktere vidime na status registru totiz zarucene nejsou shodne s temi,
ktere jsou zmeritelne na video vystupu...

Veskere emulatory GDG jsou pouze simulatorem odpozorovanych vnejsich funkci
- ono taky proc by dnes nekdo napr.  psal emulaci, ci VHDL model tak, ze by
uvazoval o praci s DRAM, ktera vyzaduje specificke casovani operaci - je
naznaceno v SM-800...

Bylo by mozna fajn nejake GDG vypajet ven z desky a potrapit nejakymi
laboratornimi testy. Pripadne pro otrlejsi - rozleptat obal a nafotit pod
mikroskopem? :) Ja napr. vim o jednom Vaskovi, ktery ma v praci v prizemi
laborator s moc fajn mikroskopem :) Slo by takhle v dnesni dobe reverzne
zjistit co ten brouk presne dela?

podařilo se někomu nějak pokročit s Sharpem v FPGA (VHDL, Verilog)? Je vůbec
něco takového? Na netu jsem našel jen pár nesmělých náznaků, ale žádnou
implementaci celého počítače ne. Pro různé FPGA desky už existují kdejaká
jádra simulující už i počítače bez CPU ;-), ale žádné MZ, což mi přijde
škoda. Navíc by se z toho mohla potencionálně vyvinout i náhrada GDG, byť je
zatím Sharpů dost ;-) a GDG moc neumírají, ale mám strach, že jednou umírat
zaÄŤnou.