[SharpMZ] Unikarta s generatorem VGA obrazu

bohumil.novacek na email.cz bohumil.novacek na email.cz
Steda Kvten 21 00:00:58 CEST 2014

Ahoj Michale,

  tak jsem o tom přemýšlel, varianta s tlačítkama by se mi taky líbila, žel
na zadním panelu
je setsafra málo místa, horko těžko bych tam dostal dva mikrospínače, když
vyhodím dvojitý
přepínač, co tam mám a je celkem na nic. To by sice s omezeným konfortem na
konfiguraci
stačilo, ale míň místa zabere ten PS/2 miniDIN, takže jsem ho tam vrátil a
budou tím moje
obě verze vybavené stejným konektorem. Podle délky signálu můžu navíc
rozlišovat, jestli
je tam PS/2 klávesnice nebo jen dvě tlačítka (což by stačilo, hodit jen dvě
tlačítka rovnou
na kontakty toho konektoru).

Dvě tlačítka musí stačit, ono taky co by uživatel chtěl složitého
nastavovat, měnit image
disket, quick disku, ram disku, sem tam nějakou periférku vypnout, zapnout,
nastavit čas,
nastavit IP adresu, uložit screenshot a to je asi tak vše. Mimochodem nic,
co by nezvládl
dvouřádkový displej s těmi 2 až 3 tlačítky :-) To můžeš připojit i k té
tvojí unikartě, třeba
na seriák.

Jinak obdivuju, jak se vypořádáváš s nedostatkem paměti, mně se to
programuje, když
tam mám procík s 256kB RAM :-) No ale úplně snadné to není, jsem si naběhl s
tou
softwarovou obsluhou sběrnice, teď ladím verzi pro MZ700 a tam musím
emulovat
i paměť IPL monitoru a to je fakt hukot obsloužit cyklus M1 na Z80 a včas
podat data,
navíc během vykreslování obrazu, které jenom za trvání cyklu vyžaduje 23bytů
dat
a musí je dostat. No zatím mi to běží jen s 30% přetaktováním (chvála
křemíkovýmu
bohu, že to jde).

Zatím a díky za inspiraci
Bohouš