[SharpMZ] Unikarta s generatorem VGA obrazu

bohumil.novacek na email.cz bohumil.novacek na email.cz
Pondl Kvten 19 17:21:19 CEST 2014

Ahoj Michale,

  určitě, už mě taky napadlo jak řešit změny (třeba ty výměny disket) za
běhu. Jedna cesta se otevřela
s web serverem na LAN, to je luxusní cesta, ale vyžaduje to síť a další
počítač.

Na vstup do OSD by se asi dal využít jeden z přepínačů vzadu, co se týče
ovládacích tlačítek,
tak je několik možností.
Na první várku karet jsem dal PS/2 konektor, takže by to šlo externí
klávesnicí, na současné verzi jsem
dal místo něj 3.5mm jack na audio výstup (a taky vstup), tam by to šlo hůř.
Pak nějaký externí převodník s tlačítky, třeba píchnutý do RS232.
Variantu s tlačítky na desce bych moc neviděl, jednak se k nim nepůjde
dostat nebo nebudou kam dát,
pokud by měla být přístupná zezadu.

Škoda, že není na sběrnici k přečtení informace při čtení klávesnice
programem, mohlo by OSD
"odezírat" z pod rukou běhu programu a reagovat na ně (třeba kurzorové
klávesy zatím co jede
na pozadí CP/M s příkazovým řádkem). Je k přečtení pro MZ700 mód, kdy se to
čte z portu mapovaného
do paměti.
Další varianta je použít spuštěcí program, který dá povel k zobrazení OSD a
bude předávat klávesy
a nakonec přejde zpět na grafiku Sharpa, ale to už může rovnou být to OSD
napsané v kódu Z80
a nastavovat kartu přes příkazy repository. To by mělo výhodu, že by to šlo
použít i u starších typů
karet.

No možností je spousta času málo :-)
Zatím