[SharpMZ] DPS

petr21 na post.cz petr21 na post.cz
Sobota Leden 4 11:11:18 CET 2014

Ahoj,

našel jsem také starý romdisk, je tam BASIC, FET a Turbo Copy. Výpis EPROM
je v příloze.

Také prosím zařadit do kopie.

 Mějte se

 Petr Švejk

---------- Původní zpráva ----------
Od: Radek Suk <suk na softex.cz>
Datum: 4. 1. 2014
Předmět: Re: [SharpMZ] DPS

"

Ahoj Milane

spust si ERC

mas tam 71 chyb.

- u IC6 se ti krizi vyvod 14 a 15 - takto se to nekresli - staci to posunout
- na vyvodu konektrou B1 u +5V mas cestu ktera nikam nevede - smazat
- dale je nekolik problemu s GND a VCC - vse prejmenuj na GND a VCC  -
nemuzes trivialne takto menit nazvy - Eagle to kontroluje - popisky +5V a 0V
klidne nech -
nejlepsi je nechat puvodni hodnotu - stejne to nejde videt po vytisteni do
pdf
- u IC7 mas  +UB a -UB - kdyz nebudes menit pouzdro, protoze to treba bude
casove narocne tak obvod prekopiruj do sve knihovny a tam v definici to
prejmenuj na VCC a GND -
pro mne je to prace tak na minutu. Poprve to budes ale delat klidne i
hodinu. Musis se naucit jak prehazovat soucastky z knihovny do jine
knihovny. Pak jak se edituji. Vse je
popsano v knizkach. Neni to zadna veda.
- IC1,Q1,R1,R2 nemaji hodnotu - urcite tam neco dej.
- SV1 by se melo cele predelat. Resenich je vice. Budto si udelas piny co
maji pajeci plosky jako jsem delal v poslednim radici FDD pro Sharpa  Zde se
to jmenuje S1G1_JUMP
a je to v knihovne mzfdd.lbr. nebo si udelej soucastku kde budou jen plosky
na pajeni a ty pak pripojis. Klidne bych jako zaklad pouzil 7400N a smazal
co nepotrebuji.
A vyvody posunul tak aby to bylo jak na originale - tato cast desky neni u
tebe podle originalu. Nepokousej se to delat pres via - to sice take pujde
ale neni to koser.
- na privodni konektor prived sbernici a tam dej vyvody co nekam vedou na
desku
- na privodnim konektoru smaz vyvody co nikam nevedou - jsou zbytecne

- u IC1 vyvod 22 bych nedelal ten uhel 90stupnu a radeji bych to trosku
posunul.
- IC2 bych zmeni za 74ls20N at to ma nejakou stabni kulturu. V jednom
schematu bych nemichal DIN a EU normu.

az toto udelas tak bude schema bez chyb. Pak se presun na brd desku. Posilam
dru soubor. Nekontroluje okraje desky - ale to u teto nemusi,  stejne nic
neni na kraji. Bere plosky podle toho co je v knihovne. Osobne uprednostnuji
maly krouzek ale je to jedno. Hlavne at je to podobne originalu.

V priloze posilam knihovnu Mzfdd.lbr a dru soubor. Az to budes mit hotove
tak udelam generovani Gerber dat a poslu CAM soubor. Urcite se budou muset
poradne nakonec zkontrolovat rozmery desky. Trosku to ma jinde pacicky za
zasunuti do slotu - ale nemelo by to byt zadny kriticky problem, jen je to o
par mm jinde, alespon se nic nebude muset pripadne pilovat.

Dobra zprava je ze jsem nasel romdisk. Dokonce po vycisteni konektoru se uz
ozve systemu ale nenacita data. Budu se muset na to podivat. Podle vseho je
to oxidace desky za tech pet let. Nestracim nadeji ze se to nakonec rozjede.
Nedalo mi to a chemicky jsem to ocistil
a uz to sice nestabilne ale funguje. Takze data budou. Realne to spustilo
Basic a Turbo Copy.

Otazka je zda tam nedat originalni chip a to 74ls40 a ne 74ls20. Ono je to
vlastne uplne jedno. Ls20 maji ve Farnell a ls40 ma Bucek.

Radek

p.s. Pritom jsem zjistil zajimavou informaci hlavne pro Martina ze muj RRD
disk na ten maly akumulator udrzi informaci cca 2,5 mesice. Pred zapnutim
jsem sice zmeril jen 0,8V ale vse bylo v sram ulozeno spravne. Ted po chvili
je tam uz cca 2V. Takze zitra to dobiji plnou kapacitu.