[SharpMZ] Business World - nahrávání z Unikarty

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Pondìlí Leden 22 22:10:19 CET 2018


Ahoj,

jak jsem psal minulý týden, tak se mi nepovedlo upravit BW1.MZF tak, abych 
mohl hru Business World nahrát z unikarty. Tak to už neplatí, kód, který je 
přiložen níže, se dá použít pro nahrávání vícesouborových her - ale pouze 
těch, co si otevírají v emulátoru CMT PATCH. Tj.pokud v loaderu není 
nahrávání obrázků nebo podobná zvěrstva.

U hry BW je ještě taková specialitka, že se nesmí sáhnout na zásobník - 
proto jsou zakomentované všechny CALLy.

Nevím popravdě, jak to funguje na Vašich novějších unikartách, já používám 
ten starší model můj a kód Michalův.

Vašek

mainprg:   
  ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; precteme par byte z filata
  
     ;ld de, txt1
    ;call 0x0015        ; zobrazit text z DE
 
    ; otevreme soubor
    ld a, cmdOPEN
    out (CMDPORT), a

    ; Exstujici soubor pro cteni
    ld a, FA_OPEN_EXISTING + FA_READ
    out (DATAPORT), a

    ; Druhym parametrem je jmeno souboru
   ld    e, 0x00 ; konec jmena soubor
    ld hl, filename
    ld    c, DATAPORT
next_char:
    outi
    ld    a, (hl)
    cp    e
    jr    nz, next_char
   
    ; Podarilo se nam soubor otevrit?
    ;
    ; (Pokud je vse OK, tak ted mame ve statusu nastaveny
    ; bity READ_FILE, WRITE_FILE a EOF.)
    ;
    in a,(CMDPORT)
    bit 0, a        ; je READY ?
    jr nz, ERROR_PARAM    ; NENI: tohle muze nastat jen pokud
                ; jsme zapomneli ukoncit vkladani 
                ; textoveho parametru znakem mensim jak 0x20
            
    and 0x80
    jr nz,ERROR_OPEN    ; ne, doslo k chybe pri OPEN

   ; pripravili jsme si v unikarte MZF, tak nacteme jeho hlavicku
   ld bc, 0x8051    ; cteme 128 bajt z DATA_PORTu
   ld hl, 0x10f0    ; a ukladame to na 0x10f0
   inir

   ; podle udaju z hlavicky si nacteme z DATA_PORTu telo na adresu 0x1200
   ld hl, 0x1200
   ld de, (0x10f0 + 0x12 )
rdbyte:        ini
   dec de
   ld a,d
   or e
   jr nz, rdbyte
   ; zavrit soubor
   ld a,cmdCLOSE
   out (CMDPORT),a

   out   (0xe0),A  ; zrusi spodni ROM a primapuje RAM
   jp    0x0000 ; skoci do RAMky, kde uz je pripravena BW1
   

ERROR_PARAM:
    ld de, msg_err_param
    call 0x0015        ; zobrazit text z HL
    di
    halt

ERROR_OPEN:
    ld de, msg_err_open
    jr print_errcode

;ERROR_SEEK:
;    ld de, msg_err_seek

print_errcode:
    call 0x0015        ; zobrazit text z HL
    in a,(CMDPORT)        ; kod posledniho prikazu
    in a,(CMDPORT)        ; unicard err code 
    in a,(CMDPORT)        ; FatFS err code

    call 0x03c3        ; zobrazit obsah A
    di
    halt
    
msg_err_param:
    db    "ERROR: BP!",0x0d
msg_err_open:
    db    "OPEN ERROR: ",0x0d
;msg_err_seek:
;    db    "SEEK - ERROR CODE: ",0x0d

   
txt1: db "OPENING "  ; doplni se filename automagicky
filename:  db    "BW.DAT",0x0d, 0x00
txt2: db " OK",0x0d


------------- dal¹í èást ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://mail.ordoz.com/pipermail/sharpmz/attachments/20180122/0cfc7349/attachment.html 


Dal¹í informace o konferenci SharpMZ