[SharpMZ] BASIC - souborove typy

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Neděle Leden 21 11:32:04 CET 2018

Ahoj,

zkusil jsem experimentalne pouzit ruzna cisla soborovych typu u polozek
na BASIC disku, abych videl co z toho BASIC zna (K&P ver 1.5A).

Obecne zname mi byly doposud tyhle:

0x01 - OBJ (strojovy kod)
0x02 - BTX (program v BASIC)
0x03 - BSD (data z  BASIC)

Hned v prvni patnastce souborovych typu mi to vypsalo nekolik
zajimavosti - viz priloha. Jmeno souboru je T a hex cislo pouziteho
typu. Zajimavy je typ 0x04, u ktereho BASIC neuvadi velikost v bajtech,
ale v Rec's - nebude to nejaky data sample z QD?

Kazdopadne by bylo zajimave zjistit k nim i neco blizsiho. Vypada to, ze
krome basicu zrejme nekde existuje i nejaky jiny diskovy system, ktery
nativne pouziva tento logicky format zaznamu na diskety.