[SharpMZ] Sharp X1 - pokroky

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Úterý Září 13 22:41:41 CEST 2016

Ahoj,

je to model X1C ve vínové barvě.

Ad diskety MZ2500 držím palce.

parada, to rad slysim, ze X1 slape. Jaky je to model?

Hezky vecer

tak mám X1 stále rozebranou, nicméně:
- vyčistil jsem zapatlaný řemínek z CMT, změřil, že správný průměr bude 63-
64mm (kdo mĹŻĹľete, potvrÄŹte nebo vyvratĹĄe)
- díky němu nejde převíjení a ani odstavení mechaniky po převíjení
- opravil upadlý kontakt vložení kazety, proto se to předtím chovalo tak jak
se chovalo
- pomocí kazetového adaptéru do autoradia jsem nahrál HuBASIC - vidět na
fotce. Nahrává se cca minutu a půl.
- s WAV od Hubasicu byl problém. Našel jsem TAP pro emulátor, ale žádný SW,
který by ji rozumně a funkčně převedl do WAVu. Takže jsem si napsal metodou
ŽaVeS primitivní převodník tap2wav. Na jiné TAPky jsem to nezkoušel, pro
jiné platformy to pravděpodobně nepojede.
- v HuBASICu jsem napsal krátký blikací program podle https://www.youtube.
com/watch?v=Xq2BzjlVcXo(https://www.youtube.com/watch?v=Xq2BzjlVcXo) a on
bliká

Prostě paráda!

Jinak jsem začal lehce komentovat IPL ROM právě X1 a našel možnost ROM
disku, kde přebývá HuBASIC. A to je tak zatím vše.

takže jsme si udělal adaptér z DIN6 na DIN8, X1 napíše "Make ready any
device" přičemž v nabídce je FD, CMT, ROM a TIMER.

Po zmáčknutí R, F se neděje nic, TIMER je nějaká nabídka na ovládání
teleivze. C mi vyhodí kazetu. Když kazetu vložím tak se taky nic neděje,
něco je tam špatně. když dáte do X1 kazetu, začne se točit ? Nejde ani
rychlé převíjení vpřed a vzad.

Jak jste pokroÄŤili s X1 vy ?