[SharpMZ] Sharp X1 - pokroky

Martin Lukasek martin.lukasek na artax.cz
Úterý Září 13 21:48:53 CEST 2016

Ahoj,

parada, to rad slysim, ze X1 slape. Jaky je to model?

Hezky vecer

Martin

From: sharpmz-bounces na mail.ordoz.com [mailto:sharpmz-bounces na mail.ordoz.com] On Behalf Of Vaclav Peroutka
Sent: Tuesday, September 13, 2016 8:34 PM
To: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory <sharpmz na mail.ordoz.com>
Subject: Re: [SharpMZ] Sharp X1 - pokroky

Ahoj,

tak mám X1 stále rozebranou, nicméně:
- vyčistil jsem zapatlaný řemínek z CMT, změřil, že správný průměr bude 63-64mm (kdo můžete, potvrďte nebo vyvratťe)
- díky němu nejde převíjení a ani odstavení mechaniky po převíjení
- opravil upadlý kontakt vložení kazety, proto se to předtím chovalo tak jak se chovalo
- pomocí kazetového adaptéru do autoradia jsem nahrál HuBASIC - vidět na fotce. Nahrává se cca minutu a půl.
- s WAV od Hubasicu byl problém. Našel jsem TAP pro emulátor, ale žádný SW, který by ji rozumně a funkčně převedl do WAVu. Takže jsem si napsal metodou ŽaVeS primitivní převodník tap2wav. Na jiné TAPky jsem to nezkoušel, pro jiné platformy to pravděpodobně nepojede.
- v HuBASICu jsem napsal krátký blikací program podle https://www.youtube.com/watch?v=Xq2BzjlVcXo a on bliká

Prostě paráda!

Jinak jsem začal lehce komentovat IPL ROM právě X1 a našel možnost ROM disku, kde přebývá HuBASIC. A to je tak zatím vše.

takže jsme si udělal adaptér z DIN6 na DIN8, X1 napíše "Make ready any device" přičemž v nabídce je FD, CMT, ROM a TIMER.

Po zmáčknutí R, F se neděje nic, TIMER je nějaká nabídka na ovládání teleivze. C mi vyhodí kazetu. Když kazetu vložím tak se taky nic neděje, něco je tam špatně. když dáte do X1 kazetu, začne se točit ? Nejde ani rychlé převíjení vpřed a vzad.

Jak jste pokroÄŤili s X1 vy ?