[SharpMZ] MZF, MZT, M12, MZQ a dalsi formaty

Martin Lukasek martin.lukasek na artax.cz
Pondělí Říjen 10 17:58:43 CEST 2016

Tak castecne by se to asi srovnat dalo, ale je to dost pracne. Navic kusy asi budou lezet pod ROM a na to se z Monitoru neda moc podivat, je potreba si to asi malym programkem presunout. Nebo je na to nejaka finta, jak nakouknout pod ROM? Skok na 0000 pres # zpet do BASIC funguje.

Mne zatim jako nejschudnejsi cesta prijde vypiskat pres QX na QD. MZF jde poustet z Unicard Managera na Bohousove upravene unikarte s MZ-1500 firmwarem, ale zatim jsem to ani nezkousel, zkouseli jsme to na Uunkove unikarte na OldComp party. Unicard Manager samozrejme ve 40 znacich zobrazuje kazdy 2. znak, ale nejak se to da. Tohle jsem zatim s BASICem nezkousel. Ovsem ani s Unikartou si nepomuzeme v tom, jak dostat MZF na QD. Chtelo by to na to asi napsat nejaky program. Bohous napsal zatim velmi jednoduchy softik, co dela opacny proces, tj. vycita soubory z QD a uklada je jako MZD pres repository do rootu SD na Unikarte.

Ahoj

Martin

From: sharpmz-bounces na mail.ordoz.com [mailto:sharpmz-bounces na mail.ordoz.com] On Behalf Of Vaclav Peroutka
Sent: Monday, October 10, 2016 3:15 PM
To: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory <sharpmz na mail.ordoz.com>
Subject: Re: [SharpMZ] MZF, MZT, M12, MZQ a dalsi formaty

Martine,

vařím teď v rychlosti z vody, já se tak daleko zatím s MZ1500 nedostal, ale co když natáhneš basic do paměti a pomocí DUMPu srovnáš to, co je v emulátoru a co je v reálném Sharpu ?

Taky mne zajímá jak dostat data z PC do Sharpa potažmo na QD, asi přepískat přes CMT, ale nezkoušel jsem zatím.

Ad hry, mám na QD originál SuperMario Special, pokud nezapomenu, vezmu s sebou na Bytefest k překopírování. Jiné hry další myslím nemám.

Vašek

Ahoj Michale a Michale,

dekuji obema za odpovedi, ty mzftools vyzkousim. Pouzival jsem mzf2wav (Jeroen F. J. Laros) a mzt2wav (N.Higashi), pricemz lepsi zkusenosti jsem mel s druhym jmenovanym. Ty formaty nejsou vzdycky stejne, treba zrovna BASIC 5Z001, co mam, je divny. Ma nejakou podivnou cestu ci co v sobe. V emulatoru mi jede, ale v Sharpovi se sice spusti, ale nenakresli takovou tu klasickou uvodni hlavicku, nezkousit tahat AUTO RUN, nabehne Ready a v pameti je zmateny program, NEW pomuze, ale PRINT FREE napise memory error. Mate nekdo nejaky jiny?

Dal treba Cruiser3, ktery mi jinak funguje, ma v hlavicce nejaka dalsi cisla. Nebo Star Fighter, ktery mi jede v emulatoru, ale do Sharpa jsem ho nedostal. Obdobne Snake World. Vse v priloze.

Pokud Vam nekomu ty programy funguji,  hlavne BASIC, muzete mi poslat ty WAV?

Diky

Martin