[SharpMZ] Trable s BASICy asi nejen v MZ-1500

Michal Medek Michal.Bruntal na seznam.cz
Středa Listopad 23 11:20:44 CET 2016

Ahoj,

co vim, tak ruzne verze BASICU pouzivaji pro nektere tokeny (jedno- nebo
dvou-bytove reprezentace celeho prikazu) jine klicove slova a tudiz i jinou
funci. Tyka se to predevsim nestandardnich/rozsirenych prikazu. Ted uz si to
moc nepamatuju, ale resilo se to nejakym SAVE, kdy se BASICovsky soubor
ulozil jako cisty text (netokenovane prikazy a cisla v textove podobe) a pak
se to opet nahralo jako text a BASIC to prevedl do sve vnitrni podoby sam.
Nema nahodou SAVE/LOAD takovy nejaky parametr, jako ulozit v textove podobe?

Od: Vaclav Peroutka <vaclavpe na seznam.cz>
Komu: sharpmz na mail.ordoz.com
Datum: 22. 11. 2016 21:10:54
Předmět: [SharpMZ] Trable s BASICy asi nejen v MZ-1500

jak jsme se bavili ve mlýně, začal jsem hledat pro své děti nějaký program
na matiku na Sharpa. A že jej uložím do DSK v emulátoru a na unikartě
spustĂ­m FD BASIC.

Nicméně zjistil jsem, že BASIC 2Z-046 nezná CMT jako zařízení. Takže jsem
vzal starý (chtěl jsem napsat dobrý, ale neudělám to) 1Z-016, nahrál nějaký
program a hle. V listingu se objevila instrukce FCHECK. Tato instrukce
spolehlivě zasekne program v BASICu. Taky se tam nachází FLOAD a FSAVE - ty
nejsou nikde dokumentované.

Správné instrukce jsou CSET, CRESET a CCOLOR - přesně na těch místech, když
se udělá diff obou BASICů.

Setkal jsem s tímhle někdo ? Jak dostat data z MZF do basicovského DSK ?