[SharpMZ] MZ-800 GDG pod Rentgenem

Radek Suk suk na radeksuk.cz
Čtvrtek Listopad 17 21:18:24 CET 2016

uPD65040 ma dle datasheetu 152 radek a 27 sloupcu. Vasek spravne
upozornil ze japonci nerozlisuji radky a sloupce a tak je tato informace
logicky prehozena. V jedne rade vedle sebe je 152 bunek. Protoze na
jednom obrazku co jsem zpracovaval je 2x16 bunek, tak takovych obrazku
je celkem 10x14=140. V mezere mezi bunky je presne 16 linek. Takze
orientacne asi vim kolik radek a sloupcu bude potreba. Bunka je siroka
presne 4 linky a vysoka 16 linek.

Osobne budu cislovat rastr zleva do prava jako to dela napr. Eagle.

Mikesi jsem pro to aby ty jsi zkusil Magic, pripadne Eagle. Uunek zkusi
Excel - mozna to vypada smesne ale myslenku to ma a je dobry programator
a tak to ma smysl. Ja premyslim o Eaglu - to ma sanci ze to neni slepa
cesta tak 30% ale naopak by to bylo pro zacatek super vyukovy material
pro ostatni co nemaji cas to kreslit rukou a zajima je jak to funguje.
Ten graficky program o kterym premyslim by nebyl zadny zazrak ale mel by
prave to co jiste nema ani Magic a to postupnou konverzi k VHDL plus
exporty treba do Eaglu 7.0 (XML). Take o tom premyslim uz proto aby bylo
realne aby soucasne pet lidi delalo na projektu a byla moznost spojit
data. To vidim jako nejdulezitejsi vec. V tomto projektu je potreba jak
se ted rika kolaborovat (ve vyznamu spolupracovat) :-) . Vzajemne se
take musime oponovat.

Dam priklad, dnes uz vim ze jedna konkretni bunka dela invertor. Takze
ji muzu predelat do VHDL a nechat zobrazovat jen dva body na obrazovce a
to vstup a vystup. Takto postupne budou "mizet" spoje a bunky, jak se
bude "desifrovat" zapojeni. Zbytek na obrazovce bude prehlednejsi. Vse
se da delat na vice urovnich jako moduly ve VHDL. Takze treba 10 bitovy
adder bude udelan asi z 2x4bitoveho + 2x1bit - a jako celek to bude
jeden modul. A najednou nam zmizi 68+14=82 bunek.

Protoze komunikujeme verejne tak jestli projekt usne, tak nemel ted
pravo na zivot. Klidne ale nekdo za par let muze pokracovat kde se to
zastavi. Ja jsem optimista a zatim nevidim problem co by nesel resit.

Radek
p.s. v 1c invertor FO8 + null FO8 (F101) je chyba, spravne je
1c invertor FO8 + null (F101)
"nic" nemuze mit zadny FO