[SharpMZ] MZ-800 GDG pod Rentgenem

Michal Medek Michal.Bruntal na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 17 20:23:58 CET 2016

Aha, tak vidim, ze uz jsi to zrevidoval. Tak ja se na to podivam. To s tim
Eaglem ma taky napadlo, ale cim vic o tom premyslim, tim vic se mi to
nelibi, porad me napadaji nejake 'ale'. Zacit psat nejaky editor se mi taky
moc nezda. Obavam se, ze to po nejake dobe vychladne a bude hrozit, ze to
umre.
Me se docela libi ten Magic - "Magic, the VLSI layout editor, extraction,
and DRC tool. " Ale je to docela kanon, tak nevim, jestli se to budeme
schopni naucit.

Mikes

---------- PĹŻvodnĂ­ zprĂĄva ----------
Od: Radek Suk <suk na radeksuk.cz>
Komu: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory <sharpmz na mail.ordoz.com>
Datum: 17. 11. 2016 18:44:45
Předmět: Re: [SharpMZ] MZ-800 GDG pod Rentgenem

"Mikesi udelal jsem maly prehled jak vidim zapojeni toho obrazku:

https://photos.google.com/share/AF1QipMXBI_SVtweEEMqhfenQfuO36E9uiPK4VfTNe0
vDsQJxCJ45g3iAyE2GSSUWwNTWw/photo/AF1QipNdgJLhgGciAhf4kzld5dXntF7bJfRCyyVG_
NYY?key=cTIyWjdZb3MwbDhoVTk3cGY2LWRxbnJMUTRKRmdB

Smer zleva doprava.

horni radka
2c nand 3i (F303)
1c nand 2i (F302)
1c null
1c nand 2i (F302)
2c nand 3i (F303)
2c nand 3i (F303)
1c nand 2i (F302)
1c nor 2i (F212)
1c nor 2i (F212)
1c invertor FO8 + invertor FO8 (buffer) (F111)
1c nand 2i (F302)
1c null
1c invertor FO8 + null FO8 (F101)

dolni radka
1c null
1c nand 2i (F302)
1c nand 2i (F302)
2c nand 3i (F303)
2c nand 3i (F303)
1c nand 2i (F302)
1c null
1c invertor FO8 + invertor FO8 (buffer) (F111)
1c invertor FO8 + invertor FO8 (buffer) (F111)
1c invertor FO8 + invertor FO8 (buffer) (F111)
2c invertor FO16 + invertor FO16 (buffer) (F112)
2c invertor FO16 + invertor FO16 (buffer) (F112)

Prvni cislo znamena pocet bunek. Druhy udaj je jaky clen to dela. 2i
znamena - dva vstupy. Posledni udaj je mozne cislo z clenu z datasheetu.
Jinak kazda bunka je routovana specificky. Hlavne u tech invertoru je to
videt. Ale elektricke zapojeni je stejne, jen se to vede trosku jinak.
Takze na nejake template s pripravenym routovanim muzeme zapomenout. Ale
ERC jde delat.

Koukal jsem pod poradnym zvetsenim na ten husty obrazek
https://photos.google.com/share/AF1QipMXBI_SVtweEEMqhfenQfuO36E9uiPK4VfTNe0
vDsQJxCJ45g3iAyE2GSSUWwNTWw/photo/AF1QipNI-Ongx9WMdU67hhKqNXzNnSpX5JiDM9Toi9
HB?key=cTIyWjdZb3MwbDhoVTk3cGY2LWRxbnJMUTRKRmdB
Je tam strasne hodne vertikalnich a horizontalnich linek pres bunky. Ale
pri poradnem zvetseni (lepsi zdroj obrazku) asi pujde videt podle
pripojeni na VCC a GND co je to za clen a pak zjistit jak je to
zapojene. Paradoxne ty male tupky nam pomuzou.

Vasku bodou nejake dalsi fotky? Treba ne tak idelani co chces delat?
Nejlepsi by bylo mit par obrazku zprava aby slo vyuzit to co uz mame.

Jinak ja jsem pro to co chce delat Mikes. Ta cesta by se mela vyuzit. To
spojeni obrazku so superobrazku neni spatne. Ale urcite udelejte i par
mensich at se s tim da pekne delat.

Ja zkusim asi udelat specialni program na kresleni. Ten Eagle by asi sel
pres XML take pouzit ale ma jeden problem a to ze nezna "schod" o 45
stupnu dolu/nahoru. On umi jen via. To sice neni uplne kriticky problem
ale kopie obrazku co by delal by byla trosku jina.

Zatim pouzivam Eagle tak, ze jsem si tam nakreslil 4 tranzistory a
udelat ty dve spojky. Pak to rucne dokresluji tuskou. Jde to docela rychle.