[SharpMZ] pezik software

Radek Suk suk na radeksuk.cz
Neděle Březen 6 11:58:44 CET 2016

Michale zatim odpovim jen rychle a pozdeji mozna podrobneji. Posilam ti
seznam zmen ktere kdyz udelas tak z bezneho basicu pro cmt udelas basic
s podporou Peziku.

V me cp/m si muzes urcit jake porty chces pouzit a ktere ne. Proto se to
cisluje od 0e8 kdyz jinak nereknes ale klidne si to muzes definovat i
jine poradi. Protoze moje cpm pracuje pres 1MB, tak pro 1,5 MB ramdisk
potrebuje jinak receno 16+8 portu a tak je mozno definovat 24 portu za
sebou. Je mozne nejaky vynechat aby byl vyhrazeny pro Basic. Ono pouziti
e8 nebo ec jako prvniho portu je pro programatora jedno. Moje cpm
pouziva to pole 24 bajtu jako pole kam se podiva kam vlastne ma data
ulozit/precist. Proto je mozno kombinovat vice typu ramdisku.

Jen jsem chtel napsat ze autor pezika uvazoval ze kdyz nekdo bude
zapojovat jen prvni banku (64KB nebo 256KB) tak ramdisk bude pouzivat
jen ec-ef. To ma i vyhodu a tu ze muze fungovat spolu z ramdiskem ktery
zase bude pouzivat ty f8,fa,fb (e8,e9,eb).

Co se tyce pristupu LSB a MSB tak jsem zachoval pristup co byl nejdrive
popsan v Basicu, protoze to umoznuje stejne logicky pracovat s daty
uvnitr ramdisku. Take ze nejdrive jde do ramdisku prvni bajt jako RAS a
druhy jak CAS mi pripada lepsi a logictejsi.

Co se tyce velikosti ramdisku pezik tak opravdu kdy ten ramdisk prisel
mezi lidi a to byl rok 1988, byla jedina moznost si koupit pameti 64KB v
NDR a udelat si max 128KB ramdisk.

Radek

------

Uprava bezneho Basicu z kazety aby fungoval s PEZIK ramdiskem:

Vse hexadecimalne. Port je ta hodnota E8 (port muze byt od E8 do EF)

adresa 4094
C5
0EE8
45