[SharpMZ] Chovani realneho FD radice u disket s "cizim" formatem

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Úterý Leden 26 13:22:17 CET 2016

Michale,
a když uděláš prográmek, který přečte 1. a 2. sektor do RAM Sharpa s
využitím rutin v ROMce, jak to vypadá ? Na čem zhavaruje ? Nenajde to sektor
nebo jsou špatná data ?

Když na tutéž disketu nahraješ boot ve formátu 16x256B, tak ta disketa
nabootuje, nebo taky nic ?

Takze jsem vcera vyzkousel Vaskuv DSK ve svem emulatoru - tam mi bootuje bez
problemu.

Vysvetleni:

Vasek se dival do vypisu ROM a zjistil, ze tam cteni udajne probiha tak, ze
se cte VZDY multi sektorove. Cteci rutina si spocita pocet prenesenych bajtu
a jakmile je dosazeno pozadovaneho objemu, tak se cteni ukonci - na
jakykoukoliv zaverecnou kontrolu statusu se tam pry uplne prdi a tedy je
oplne jedno, ze se precetlo jen 1/2 sektoru, nebo ze sektor ma pripadne
mene, nez 256 bajtu. Fajn, i kdyz je otazkou, zda takovy pristup ke cteni z
media povazovat spise za slendryan, nebo naopak za proziravu otevrenost k
odlisnym formatum :)

Dnes jsem si tedy hodil na stul Sharpa s FDC. Nasel jsem 3 fungujici/
bootujici diskety na kterych byly nejake cp/m. Pres cpcdisk ve winXP jsem na
tyto diskety nahral Vaskuv image a vysledek je bohuzel takovy, ze mi vsechy
3 diskety skonci s FD: Loading error ...

Nejak mne v tuto chvili nenapasa jiny duvod, nez ten, ze ty diskety nejsou
OK, proto davam k dispozici Vaskuv image, aby to vyzkousel jeste nekdo jiny.

Tady je image: http://duna.ordoz.com/dskvasek/out.dsk
(http://duna.ordoz.com/dskvasek/out.dsk)

Michal