[SharpMZ] Chovani realneho FD radice u disket s "cizim" formatem

Radek Suk suk na softex.cz
Pondělí Leden 25 01:39:03 CET 2016

Ahoj Michale

Ted se zajimam o tu 8 bitovou verzi
http://www.oldcomp.cz/download/file.php?id=2626&mode=view. Jsem v primem
kontaktu s autorem. Dokonce mam pustil i zdrojaky ABEL pro GAL. Ale
dulezite info pro ostatni je to, ze 8bitova verze umi ovladat jen CF
kartu a tak je to pro mne nevhodne.

Jiny projekt stejneho autora je
http://velesoft.speccy.cz/atom_hdd-cz.htm a toto se mi libi vice. Ale i
toto neni co bych chtel. Toto ale umi ovladat HDD nebo CD-ROM.

Dalsi zajimave info je
http://www.retroleum.co.uk/electronics-articles/an-8-bit-ide-interface/
a zde jsem se inspiroval ctenim little-endian a to bych chtel odzkouset
jako prvni. Chci aby bezproblemove fungoval INIR/OTIR. Jinak ovladani
HDD by bylo dosti podobne ovladani ramdisku. Jeden port vynuluje
jednobitovy citac a jiny port by to realne cetl/zapisoval. To jsem si
vymyslel sam a nikde jsem to nevidel. Byl bych rad kdyz by to mohl
obsluhovat DMA radic a rutinky co dela Michal Medek. S velkou
pravdepodobnosti to bude ovladat 95144xl a je mozne ze se udela i nejaky
stavovy automat. Dalsi dobra myslenka co nema ted ani Sam Coupe a co
navrhl Velesoft je reset IDE za behu systemu. Takze by slo podle mne
udelat i vymenu CF ci SD karty za behu pocitace. Nepocitam ze by nekdo
mel potrebu odpojovat HDD pri behu pocitace.

To co by bylo vhodne udelat by melo umet pripojit PATA HDD, CD-ROM, CF a
SD na IDE prechodce. Urcite by se pak mela rozjet diskuse zda pouzivat
RECORD jako maji na SAM Coupe a jak velky by byl. Na Sam Coupe je to 880
KB ale pro Sharpa by z duvodu HD FDD by se asi melo pouzit 2 MB. Za
urcitych podminek si umim predstavit i 4 MB - to proto aby se tam mohla
ulozit kompletni image 2 MB diskety + 2% navic (maximalni mozna velikost
realne diskety dle normy). Nezapomenme ze WD cip umi precist kompletni
surove data z diskety a to treba PC neumi. Driv to nikdo nepouzival,
protoze to nebylo kam ukladat ale ted to pujde.

Skoda ze se asi nestavis na MZ40-fest, urcite to bude zajimava akce a
budou tam hardwaristi Martin Lukasek a Michal Medek. Jiste co se tyce HW
tam bude zajimava diskuse.

Radek