[SharpMZ] Drobny prispevek ze zahranici

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Neděle Leden 10 22:46:14 CET 2016

Ahoj,

jasne, ze se to demo zobrazi na modrem pozadi - iniciacni nastaveni
palet GDG prece neni zadne tajemstvi :)

ad Unikarta: pokud pises o oficialnim firmware Unikarty, kterou jsme
vyvinuli s Vaskem, tak tam je opravdu  podporovan QD jen jako zarizeni
pro cteni a to navic jen omezene - cte se tam par bajtu kratkeho
zavadece, ktery pak prevezme kontrolu a pokracuje v bootovani managera z
SD repozitare.
V me puvodni AVR verzi jsem ten zavadec resil pres fingovany ROMdisk,
ale tam pak bylo nutne mit v HW Unikarty jeste deaktivacni tlacitko, pro
pripad, kdy bylo potrba potlacit FD boot. Vaska napadlo nacitat zavadec
z QD a deaktivacni tlacitko je tak nyni nahrazeno stisknutim "Q" diky
nativnimu chovani Sharp ROM.

Samotna Unikarta vskutku neresi podporu toho, aby se dalo ukladat obsah
pameti. To lze fixovat pouze upravou ROM a nebo preloadovanim nejakeho
miniprogramu.

Ja osobne pokud experimentuji na Sharpu, tak jsem to drive delal tak, ze
jsem si z Unikarty natahnul MRS a pripadne ukladani dat jsem resil z nej.
Dnes uz to spise resim tak, ze programky pisu a kompiluju v Linuxu a
uploaduju je do Unikarty pomoci ethernetu. Prozatim jsem nemel potrebu
nic ze Sharpa dostat ven - k tomu vetsinou pouzivam Zdenkuv emulator :)

Michal