[SharpMZ] U zas dal staronov emultor MZ-800

Martin Lukasek martin.lukasek na artax.cz
Steda Leden 7 12:52:39 CET 2015

Cau Bohousi,

super dilko. To by mne nenapadlo, ze je az tak jednoduche portovat emulator z ARM na PC. Kolik prace venovals uprave kodu, aby to na PC slo?

Michaluv emulator jsem sledoval s nadsenim, protoze presne Michalova vytka tykajici se softu mne take trapi. Myslim, ze jakmile bude/je emulator, ktery podporuje nove periferie (Unikartu) tak se bude lepe nejaky ten soft vyvijet. Rozhodne ten, co pracuje s Unikartou a ja urcite brzo zapracuju na mych utilitkach. Pokud by pribyla ta sit, tak se tesim, ze napisu nejakou sitovou gamesku. V emulatoru, ktery se da zrychlit a bezi pohodlne na PC to bude mnohem jednodussi nez na realnem Sharpovi.

Bohousi, dalo by se nejak udelat, aby pri zrychleni jela obsluha klavesnice v CP/M normalne? Pokud zrychlim na max, neda se psat. Je otazka jestli je to jen uprava nejakych timeru nebo do znamena upravu CP/M.

Kazdopadne chlapi super a diky!

Martin

From: sharpmz-bounces na mail.ordoz.com [mailto:sharpmz-bounces na mail.ordoz.com] On Behalf Of bohumil.novacek na email.cz
Sent: Wednesday, January 07, 2015 12:55 AM
To: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory
Subject: [SharpMZ] Už zas další staronový emulátor MZ-800

Zdravím vespolek,

  jak se tu objevil boom s emulátorama, tak přihazuju další :)
Minulý týden mě napadlo (teda už dřív, ale teď jsem to i zkusil), co by obnášelo přeložit
můj STMZ800 ( viz http://dzi.n.cz/8bit/stmz800/ ) pro PC. A co by to umělo, když to na
jednoduchém 32 bitovém procesoru na 200MHz zvládá včetně emulace VGA výstupu,
co to musí dělat na 3GHz stolní mašině ?!? ;)

Překvapilo mě jak málo toho bylo potřeba ve zdrojácích změnit, takže první nástřel výsledku
můžou ti s okénkovým systémem na PC vyzkoušet zde:

http://dzi.n.cz/8bit/stmz800/imgs/STMZ800WIN.zip

Jen se to někam nakopíruje a spustí, spustitelné soubory jsem tam dal dva, jedno je verze
přeložená bez optimalizací na rychlost, pro případ, že vám bude avast neustále schovávat
optimalizovanou verzi poplašeně a bezdůvodně do virové truhly. Ovládání viz HW verze
STMZ800, soubory, které by byly jinak na SD kartě jsou v adresáři SD vedle exe souboru.
Doplňte si další programy dle libosti, v zipu je přiloženo jen pár kousků na rychlé otestování.

Ovládání ve zkratce, to nejdůležitější:
F12 = reset
S + F12 = reset a emulace MZ800
J + F12 = to samé, ale s japonskou znakovou sadou
Z + X + F12 = emulace ZX 48k + spuštění
Z + X + C + F12 = emulace ZX 128k
P + F12 = PMD85-3 s řadičem PMD32 a modulem MUSICA

Q + F12 = spustí (v režimu MZ800) unicard managera, můžete spuštět MZF soubory a mapovat
obrazy disket DSK

F9 = držením klávesy se vypisuje stavový řádek - typ stroje a video režim, nastavení dělící
frekvence audio filtru, hlasitost a rychlost emulace v % originál mašiny.

Numerická klávesnice:
* a / přidává a ubírá po 10% rychlost emulace (10 až 200% pokud se přidá na 210, vypne se
synchronizace a běží to, co to dá).
+ a - řídí hlasitost
SHIFT a + nebo - přidává ubírá výšky (posouvá dělící frekvenci filtru)

PrtScr - hodí do adresáře SD/unicard/ bitmapu

Něco k omezením, kvůli velmi omezeným prostředkům na původním železe jsou některé věci
zjednodušené, emulátor není úplně "pixel-perfect", pixely se aktualizují jednou za řádek,
ale na drtivou většinu programů to stačí, dokonce i y2k.mzf ukazuje správně. Pak taky border
se sampluje jenom jednou v řádku, takže pruhy ano, ale běžící text v borderu neuvidíte.
Oproti HW verzi jsem vypustil akorát možnost přehrávat MP3 na pozadí, přímo v emulátoru.
Na čem ale šetřeno nebylo (aspoň v emulaci MZ800), to je zvuk, respetive kvalita emulace
zvukového výstupu, zkuste v basicu příkaz MUSIC"O5T6CDEFGAB+C zde a v jiných emulátorech.

Příjemnou zábavu
Bohouš
HTML příloha byla odstraněna...

Dal informace o konferenci SharpMZ