[SharpMZ] U zas dal staronov emultor MZ-800

bohumil.novacek na email.cz bohumil.novacek na email.cz
Steda Leden 7 00:54:30 CET 2015

Zdravím vespolek,

  jak se tu objevil boom s emulátorama, tak přihazuju další :)
Minulý týden mě napadlo (teda už dřív, ale teď jsem to i zkusil), co by
obnášelo přeložit
můj STMZ800 ( viz http://dzi.n.cz/8bit/stmz800/ ) pro PC. A co by to umělo,
když to na
jednoduchém 32 bitovém procesoru na 200MHz zvládá včetně emulace VGA
výstupu,
co to musí dělat na 3GHz stolní mašině ?!? ;)

Překvapilo mě jak málo toho bylo potřeba ve zdrojácích změnit, takže první
nástřel výsledku
můžou ti s okénkovým systémem na PC vyzkoušet zde:

http://dzi.n.cz/8bit/stmz800/imgs/STMZ800WIN.zip

Jen se to někam nakopíruje a spustí, spustitelné soubory jsem tam dal dva,
jedno je verze
přeložená bez optimalizací na rychlost, pro případ, že vám bude avast
neustále schovávat
optimalizovanou verzi poplašeně a bezdůvodně do virové truhly. Ovládání viz
HW verze
STMZ800, soubory, které by byly jinak na SD kartě jsou v adresáři SD vedle
exe souboru.
Doplňte si další programy dle libosti, v zipu je přiloženo jen pár kousků na
rychlé otestování.

Ovládání ve zkratce, to nejdůležitější:
F12 = reset
S + F12 = reset a emulace MZ800
J + F12 = to samé, ale s japonskou znakovou sadou
Z + X + F12 = emulace ZX 48k + spuštění
Z + X + C + F12 = emulace ZX 128k
P + F12 = PMD85-3 s řadičem PMD32 a modulem MUSICA

Q + F12 = spustí (v režimu MZ800) unicard managera, můžete spuštět MZF
soubory a mapovat
obrazy disket DSK

F9 = držením klávesy se vypisuje stavový řádek - typ stroje a video režim,
nastavení dělící
frekvence audio filtru, hlasitost a rychlost emulace v % originál mašiny.

Numerická klávesnice:
* a / přidává a ubírá po 10% rychlost emulace (10 až 200% pokud se přidá na
210, vypne se
synchronizace a běží to, co to dá).
+ a - řídí hlasitost
SHIFT a + nebo - přidává ubírá výšky (posouvá dělící frekvenci filtru)

PrtScr - hodí do adresáře SD/unicard/ bitmapu

Něco k omezením, kvůli velmi omezeným prostředkům na původním železe jsou
některé věci
zjednodušené, emulátor není úplně "pixel-perfect", pixely se aktualizují
jednou za řádek,
ale na drtivou většinu programů to stačí, dokonce i y2k.mzf ukazuje správně.
Pak taky border
se sampluje jenom jednou v řádku, takže pruhy ano, ale běžící text v borderu
neuvidíte.
Oproti HW verzi jsem vypustil akorát možnost přehrávat MP3 na pozadí, přímo
v emulátoru.
Na čem ale šetřeno nebylo (aspoň v emulaci MZ800), to je zvuk, respetive
kvalita emulace
zvukového výstupu, zkuste v basicu příkaz MUSIC"O5T6CDEFGAB+C zde a v jiných
emulátorech.

Příjemnou zábavu
Bohouš

HTML příloha byla odstraněna...