[SharpMZ] RAM disk v emulátore

Radek Suk suk na softex.cz
Neděle Leden 12 04:10:16 CET 2014

Milosi jestli mas vybrano 'standard' a jeste jsi vybral 1MB tak mas
zalohovany ramdisk o maximalni kapacite. V emulatoru je vlastne kazdy
ramdisk "zalohovany", jinak receno pamatuje si co bylo do neho zapsano
pred vypnutim emulator. Takze klidne muzes vybrat PEZIK a on si bude
pamatovat obsah posledniho sezeni az to priste zapnes, coz samozrejme
originalni neumel. Kdyz se vypnulo napajeni tak se ztratila informace.

Tvuj problem spise bych videl ze pouzivas Lamac CP/M a pak je vhodne si
precist
http://www.scav.cz/sharp_mz-800/mz-800/operacni_system_CP_M_v22.htm a
podivat se jak zajistis aby se ramdisk nemazal.

Co se tyce Basicu tak ten prepisuje prvni prvni stranku ramdisku a tim
poskozuje cp/m.

Asi idelani je mit 2x nainstalovany emulator a jednou ho pouzivat pro
CP/M a jednou pro Basic. Takto muzes mit dva ramdisky a oba si pamatuji
svoje data.

Milosi, jak inicializujes BASIC? Jestli delas jen INIT „RAM:“ tak
odpoved proc mas jen 48KB je na
http://www.8bity.cz/2012/replika-64-kb-sharp-ram-file-board-mz-1r18/
V Basicu neuvazuj o tom ze ramdisk je zalohovany - vsechny dulezite data
davej na FDD nebo QD. Ramdisk je jen docasne uloziste.

Radek