[SharpMZ] ramdisk PEZIK

Michal Medek Michal.Bruntal na seznam.cz
Pondělí Srpen 25 08:48:40 CEST 2014

Ahoj,
tak, dobra zprava je, ze jsem tu upravu pochopil spravne.
Spatna, ze to s ni nechodi. Kondik jsem tam dal a zkousel jsem i jine
hodnoty (0pF az 1nF) - bez vysledku. Bez kondiku nebo s 470pF, ale s
puvodnim schematem to chodi. Hradla mam vsechny v provedeni LS. Psal jsem,
ze jsem zkousel pameti SIEMENS, tak jsem vyzkousel i TOSHIBA a TI (obe 64kB)
se stejnym vysledkem. Asi to dela problem pri zapisu. Napsal jsem si kratky
programek, ktery tam zapise a pak to precte. Pripada mi to, ze to ma problem
na nekterych bitech vice a na jinych mene - nezapise 0. Ale opakovane je to
vsude.
Tak nevim, asi to necham podle puvodniho zapojeni. Kolik lidi to ma osazene
a zprovoznene? Nikdo jiny nemel problem?

Mikes

---------- PĹŻvodnĂ­ zprĂĄva ----------
Od: Radek Suk <suk na softex.cz>
Komu: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory <sharpmz na mail.ordoz.com>
Datum: 24. 8. 2014 20:42:16
Předmět: Re: [SharpMZ] ramdisk PEZIK

"Ahoj Mikesi

Podivej se na dokument z80cpu_um.pdf z Internetu na stranu 13. Puvodni
zapojeni jen s inventorem dela to ze ramka je refresovana jak v T1+T2
tak v T3+T4 a to neni uplne idealni. Ne ze by to bylo spatne ale
zbytecne to zvysuje spotrebu. Spravne se ma skryta refres delat jen v
T3+T4 v M1 cyklu. Proto ta uprava dela jen to ze v T1+T2 kdyz je M1 v
log0 se blokuje vytvoreni signalu /ras.

Hradlo zapojene jako dvouvstupova negace nebo logicky clen muze mit jine
zpozdeni a tak je mozne ze jsi na nejake casove hrane a proto to to v
jednom pripade funguje a v druhem ne.

Mikesi dal jsi na IC5B/6 kondenzator cca 470pF ? Zde byl vetsinou
problem kdyz PEZIK nesel.

Radek