[SharpMZ] RAM disk a podpora 16 MB

Miloš milsa na atlas.sk
Úterý Říjen 29 20:25:10 CET 2019

Ahojte!

No pozerám, že v podstate som reagoval na vás oboch, ale už to nebudem
rozpisovať do zvlášť odpovedí, takže nechám spolu:

V podstate si mi vnukol ešte lepšiu myšlienku. Asi by teda bolo
najjednoduchšie, keby sa urobí funkcionalita na nastavenie RAM disku a
obrazu diskety naraz. To by bola funkcionalita s názvom "Prostredie".
Samozrejme nastaviteľné by to bolo priamo z Unicard Managera.

No a teraz komentár k tomuto príspevku. Veľkosť RAM disku očakávam stále
16 MB. Máme totiž maximálne taký. A ak sa nemýlim, ak Unikarta dostane
kratší obraz, tak pracuje naďalej so 16 MB, či sa mýlim? A tak som to aj
myslel, spúšťať priamo z obrazu diskety, lebo CP/M by RAM disk
inicializoval a nemalo by efekt nastavovať stránku. A viem, že v BASICu
sa stránka dá zmeniť len cez OUT, preto som písal, že BASIC stránku
nezmení. Pri určitom akceptovateľnom znížení komfortu (nespúšťať BASIC z
CP/M, ale po tvrdom reštarte) by to bolo aspoň čiastočné riešenie pre
zachovanie RAM disku pre BASIC a CP/M zároveň.

S tým portom to tiež znie zaujímavo, v podstate aj to by nebolo zlé.

Neviem, ktoré CP/M využíva plný RAM disk 16 MB. Zrejme si myslel plnú
dĺžku štandardného RAM disku 1 MB. Na druhej strane, nie som si istý, či
rýchlosť SD karty nie je tak vysoká, že RAM disk vlastne schová. Asi to
bude dosť podobné. V tejto súvislosti ma napadá, že by sa pýtala plná
podpora SD karty v CP/M. Predpokladám, že aj na tom sa už pracuje, ale
voľný čas.

K voľnému času toľko, že viem veľmi dobre, o čom hovoríš. Ja ho mám tiež
veľmi málo. Už sa neviem dočkať, kedy dokončíme prerábku domu a konečne
sa presťahujeme. V podstate si to robíme svojpomocne len dvaja a nemá to
konca. Mám aj ja nejaké nápady, čo vyprodukovať, ale večer, keď sa k
počítaču dostanem, tak nevládzem rozmýšľať. Keď sa konečne presťahujeme,
hádam prispejem aj ja svojimi nápadmi, ktoré konečne zrealizujem. Raz mi
tuším niekto z vás napísal, že nemám vymýšľať veci v BASICu, ale niečo v
strojáku, tam je viac možností. Tak by som sa chcel konečne aj do toho
pustiť.

Miloš

Dňa 28. 10. 2019 o 20:03 Michal Medek napísal(a):