[SharpMZ] OT: Sháním nadšence s trochou volného času pro pomoc s debugem z80 softwaru. Není to Sharp

Michal Hučík - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Středa Leden 9 13:38:09 CET 2019

Ja jsem takhle komunikoval tusim s Nexys2, ci s AvNet-kou a tam je krom
JTAGu jeste PSoC ze ktereho leze do PC USB a tim slo nejen to FPGA
naprgat, ale uz to samo o sobe umelo i nejakou formu komunikace s FPGA.

Mozna bude lepsi - pokud mas volne FPGA piny, tak si na to vyclenit
extra ftdi a mluvit s tim HW debuggerem jako s RS232.

Jinak ten komunikacni protokol se ti bude docela rychle rozrustat o
dalsi a dalsi prikazy, tak s tim je dobre pocitat uz v zacatku. Zatim by
to mohlo umet napr.:

Zakladni prikazy:

GETSTS ... debugger by mel rict co se prave deje [running, paused,
pripadne bussy]
RESET
STOP
RUN
STEP
SET/RESET <BPT_ID> <ADDR> ... asi se ti hodi mit tam pamet na vice
adresnich breakpointu

Po zastaveni:

GET_ACTIVE_BPT ... aby jsi vedel ktera udalost ti to zastavila
Z80_GET_REGS
MEM_GET_SEG <ADDR> <SIZE> ... precteni segmentu pameti

Casem te samozrejme bude zajimat i stav jinych zarizeni. Stav zdroju pro
Z80 interrupt, atp...

Aby jsi to mel komunikacne otevrene pro dalsi blbnuti, tak ten (treba
RS232) komunikacni driver muzes rozdelit na kanaly a v komunikaci pak
kanalem budes rikat, zda chces prave komunikovat s debuggerem, nebo s
nejakym jinym zarizenim... Tohle meli prave docela pekne vymyslene prave
na tom Nexysu.

Michal