[SharpMZ] cmttool v1.0

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Úterý Říjen 2 21:08:58 CEST 2018

Ahoj,

jako vedlejsi produkt k emulatoru jsem naprogramoval nastroj pro analyzu
a import dat z MZ CMT audio zaznamu (jen WAV).

Testoval jsem to na standardne pouzivanych rychlostech. Nepouziva se
pevny readpoint, ale pokousim se prubezne z pilotniho signalu odhadnout
spravne delky pulzu.
Pri testovani jsem pouzil nejake svoje WAV, ktere jsem kdysi nahral
primo ze Sharpa pres zvukovku, ve vsech dostupnych rychlostech z Inter
Copy  a z Turbo Copy a i kdyz byly pomerne vydatne rusene signalem ze
scandoubleru, tak je analyzerem bez problemu rozlousknu - otazkou vsak
je, jak si to poradi se signalem z nejake stare kazety...

Program umi dekodovat standardni CMT format - NORMAL, BSD (ten se uklada
v BASIC pres wopen), TURBO a FastIPL.

Exportovat umi bud automaticky cely obsah "pasky" do zvoleneho adresare,
nebo jen konkretni soubor podle poradoveho ID. Exportni format je bud
standardni MZF, nebo DAT, coz je vlastne jen telo souboru bez hlavicky.

TURBO (Turbo Copy) - se mi podarilo najit jen ve verzich 1.0, 1.2, 1.2.1
a 1.22

FastIPL (InterCopy) - jsem nasel ve verzich 2, 7, 7.2, 8, 8.2, 10.1 a 10.2

Tyto verze tedy umim rozpoznat a dekodovat. Pokud mate i nejake jine,
tak mi je prosim poslete.

BSD format dnes neni jako MZF podporovan zadnym emulatorem. Standardne
jej tedy exportuji do vystupniho formatu DAT.

Ted mne napada, ze jsem tim nezkousel dekodovat CMT zaznam z cp/m, ale
predpokladam, ze by nemel byt nicim problemovy (ma trochu jine delky pulzu).

Nepoustel jsem se do dekodovani ochranneho CMT zaznamu BuBuSoft, protoze
se mi doposud nepodarilo sehnat zadny audio zaznam v tomto formatu.
Principielne si pamatuju, ze je ta ochrana podobna, jako FastIPL +
nejake XORy k tomu, nekde mam na disku i svuj stary dekoder tohoto
formatu, ale chybi mi v nem vzorek puvodnich dat, coz je nezbytne k
tomu, abych ten BBS format dokazal automaticky identifikovat.

Take se mi nepodarilo vymyslet zadnou spolehlivou analyzu, ktera by
identifikovala standardni ZX Sinclair format a soucasne i Sharp MZ
format, tak jak to umi InterCopy 10.2 - ten jsem se pokousel
disassemblovat a pochopit v letos kvetnu a bohuzel jsem neuspel, tak
treba nekdy priste - pokud se mi zvedne ztracene sebevedomi :)

Pokud si CMTtool stahnete a vyzkousite, tak mi o tom dejte prosim
alespon strucne vedet, abych vedel, ze to krome mne jeste nekdo testoval.

Dal jsem k dispozici ke stazeni RAR archiv s EXE a DLL a take TGZ archiv
se zdrojaky. Pokud budete do kodu nejak zasahovat, nebo pokud jej treba
nekde pouzijete, tak mi o tom prosim dejte alespon vedet. Diky.

CMTtool je ke stazeni u mne na webu https://www.ordoz.com/sharp/