[SharpMZ] hdl

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Neděle Květen 20 09:18:15 CEST 2018

Ahoj Radku,

jak jsem rikal v TM, tak MZ-800 ve VHDL jsem uz pred par lety napsal -
zdrojak jsem pred casem daval k dispozici tusim Martinovi (mozna i jako
link tady do konfery).  Prvni verzi rozbehal David Luftner na AvNet
desce a ja jsem to pak rozsiril o dalsi veci a provozoval jsem to na Nexys2.

Kdyz jsem pozdeji delal emulator pro PC, tak jsem na zacatku opisoval
prave z VHDL do C, nicmene casem se ukazalo, ze i kdyz byla vetsina
programu funkcni, tak byly ponekud nepresne. Tedy jako material pro
odpichnuti asi dobre, ale kdyz se na to podivam zpetne, tak jsem v PC
emu prepsal od piky snad uplne vse (mozna krome PSG).

BTW: takova perlicka z vyvoje: kdyz jsem ladil GDG a generovani obrazu,
tak jsem nekolikrat musel pouzit i rucni mikroskop, ktery jsem prikladal
na LCD panel na kterem jsem zobrazoval vystup z Nexys2 a tam jsem
pocital a kontroloval pozice jednotlivych pixelu :)

Z hotovych modelu jsem tehdy sehnal pouze Z80, nicmene i v nem bylo
nekolik drobnych chyb, ktere jsem si musel fixnout.
Je to uz par let zpatky, takze mozna se za tu dobu na netu objevily
nejake dalsi modely potrebnych chipu, kazdopadne vsak ty co jsem mel
moznost videt byly pro nase ucely velice nepresne a da se rict, ze spise
jen naznacovaly cinnost modelovanych chipu.

Napr. SN76489 jsem nasel v nekolika variantach, ale zadny z nich se
nechoval tak jako realny chip - viz. nedokumentovany latch.
Pro zvukovy vystup jsem si ubastlil I2S audio - zdrojak je i na mem
webu, nicmene odkaz na schema uz neni platny.

Co se tyka NE555, tak ten se da simulovat jako jednoduchy citac s resetem.

Michal