[SharpMZ] Offtopic

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Úterý Květen 15 15:34:08 CEST 2018

Ahoj,

já nedávno našel PC-Basic od Roba Hagemanse - vypadá jak na osmibitech.
Čekal jsem, že se mé děti začnou učit programovat, ale nestalo se tak.

Vašek

---------- PĹŻvodnĂ­ e-mail ----------
Od: Robert Wankes <Wankes na seznam.cz>
Komu: sharpmz na mail.ordoz.com
Datum: 15. 5. 2018 15:13:58
Předmět: [SharpMZ] Offtopic
"
 Je to trošku mimo Sharp, ale jelikož všichni máme k Basicu blizko, snad to
nebude uplnÄ› vadit.
Chtěl jsem pro ty, kteří nezastávají názor, že Basic je jazyk pro
začátečníky navázat na pár let starý příspěvěk.
V současnosti je celá řada moderních dialektů Basciu, které jen vzdáleně
připomínají to, co známe z doby Qbasic apod.
ZmĂ­nim kvalitnĂ­ GFA (PC, Amiga, ST), Omikron Basic (OSX, ST), ale OK, to je
pořád histoire.
V součastnosti máme k dispozici skvělý FreBasic, který rychlostí překonává
výrazně vše ostatní a hlavně je stále uživtelsky přívětivá  (směšná Java, či
C s jeho příšernou syntaxí)
Pro fandy her a grafiky doporuÄŤĂ­m najĂ­t na google Dark Basic, Pure Basic a
AGK2
stačí nahlédnout na youtube, opravdu nářez.
Pokud vás zajímá elektro, tak DuinoMite a verze MMBasic - i pro Raspberry