[SharpMZ] Business World - nahrvn z Unikarty
Michal Medek
Michal.Bruntal na seznam.cz
ter Leden 23 19:21:28 CET 2018
Ahoj,
aha, takze kdyz zadas soubor bez cesty, tak se otevre na te puvodni. Tak to
by chtelo vyzkouset - kouknu na to. A kdyby ne, tak by se to dalo upravit.
Jestli das casem nejakou upravu k dispozici (myslim upravenou hru), tak na
to kouknu. Nebo si zkusim ten zdrojak, co jsi poslal ;-)
Mikes
---------- Původní e-mail ----------
Od: Vaclav Peroutka <vaclavpe na seznam.cz>
Komu: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory <sharpmz na mail.ordoz.com>
Datum: 23. 1. 2018 19:09:46
Předmět: Re: [SharpMZ] Business World - nahrávání z Unikarty
"
Ahoj Mikeši,
rozdíl je ten, že nevím, jaké máte poslední API na unikartě. Michal Hučík mi
upravoval kód na staré unikartě, aby se nenuloval aktuální adresář po
dočtení souboru, a možná nějaké další drobnosti.
Vašek
"Ahoj,
tak jsem zkoumal ten kod. Nejak nechapu v cem by mela byt ten rozdil mezi
starsi/upravenym a novym modelem? Vzdyt to klasicky otevre soubor nacte
hlavicku, pak telo a otestuje errory.
Takto vlastne musis upravit prvni dil programu/hry tak, aby si pres API
unikarty otevrel a nacetl druhy dil. A pak dal a dal. A co teda vlastne dela
ta uprava fw jinak?
Obavam se, ze na MZT souboru, ktery ma vice casti to nepujde pouzit. Musel
by jsi udelat seek na pokracovani v souboru. Treba takova hra jako Yokai_A.
mzt a Yokai_B.mzt, to by byl asi orisek, predelat, protoze kazda cast ma
jeste nekolik dilu:
File: ..\MZT2\Yokai_A.mzt
Directory of MZT: size load exec
OBJ "SIDE A" :` 48640 Bytes BE00 1200 1200
OBJ "DEMO" :` 6784 Bytes 1A80 1200 2C66
Length of data: 55424 Bytes.
File: ..\MZT2\Yokai_B.mzt
Directory of MZT: size load exec
OBJ "YOUKAI V1.1" :` 36718 Bytes 8F6E 1200 A155
OBJ "MAP 8" :` 6656 Bytes 1A00 9600 E804
Length of data: 43374 Bytes.
Jinak posledni update fw pro unikartu to resi prohazovanim image QD postupne
na dalsi a dalsi, ale je potreba, aby programy bud nahravaly dalsi casti z
QDisku nebo cekaly na prohozeni disketek. Vzhledem k tomu, ze vetsina
programu pouziva rutiny z monitoru, tak je to resitelne. Akorat je tu
problem s adresama QD radice, ale to je jina story.
Vyhoda je, ze se nemusi 'patchovat' kazda hra nebo BASICove programy.
Mikes
---------- Původní e-mail ----------
Od: Vaclav Peroutka <vaclavpe na seznam.cz>
Komu: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory <sharpmz na mail.ordoz.com>
Datum: 22. 1. 2018 22:10:32
Předmět: [SharpMZ] Business World - nahrávání z Unikarty
"Ahoj,
jak jsem psal minulý týden, tak se mi nepovedlo upravit BW1.MZF tak, abych
mohl hru Business World nahrát z unikarty. Tak to už neplatí, kód, který je
přiložen níže, se dá použít pro nahrávání vícesouborových her - ale pouze
těch, co si otevírají v emulátoru CMT PATCH. Tj.pokud v loaderu není
nahrávání obrázků nebo podobná zvěrstva.
U hry BW je ještě taková specialitka, že se nesmí sáhnout na zásobník -
proto jsou zakomentované všechny CALLy.
Nevím popravdě, jak to funguje na Vašich novějších unikartách, já používám
ten starší model můj a kód Michalův.
Vašek
mainprg:
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; precteme par byte z filata
;ld de, txt1
;call 0x0015 ; zobrazit text z DE
; otevreme soubor
ld a, cmdOPEN
out (CMDPORT), a
; Exstujici soubor pro cteni
ld a, FA_OPEN_EXISTING + FA_READ
out (DATAPORT), a
; Druhym parametrem je jmeno souboru
ld e, 0x00 ; konec jmena soubor
ld hl, filename
ld c, DATAPORT
next_char:
outi
ld a, (hl)
cp e
jr nz, next_char
; Podarilo se nam soubor otevrit?
;
; (Pokud je vse OK, tak ted mame ve statusu nastaveny
; bity READ_FILE, WRITE_FILE a EOF.)
;
in a,(CMDPORT)
bit 0, a ; je READY ?
jr nz, ERROR_PARAM ; NENI: tohle muze nastat jen pokud
; jsme zapomneli ukoncit vkladani
; textoveho parametru znakem mensim jak 0x20
and 0x80
jr nz,ERROR_OPEN ; ne, doslo k chybe pri OPEN
; pripravili jsme si v unikarte MZF, tak nacteme jeho hlavicku
ld bc, 0x8051 ; cteme 128 bajt z DATA_PORTu
ld hl, 0x10f0 ; a ukladame to na 0x10f0
inir
; podle udaju z hlavicky si nacteme z DATA_PORTu telo na adresu 0x1200
ld hl, 0x1200
ld de, (0x10f0 + 0x12 )
rdbyte: ini
dec de
ld a,d
or e
jr nz, rdbyte
; zavrit soubor
ld a,cmdCLOSE
out (CMDPORT),a
out (0xe0),A ; zrusi spodni ROM a primapuje RAM
jp 0x0000 ; skoci do RAMky, kde uz je pripravena BW1
ERROR_PARAM:
ld de, msg_err_param
call 0x0015 ; zobrazit text z HL
di
halt
ERROR_OPEN:
ld de, msg_err_open
jr print_errcode
;ERROR_SEEK:
; ld de, msg_err_seek
print_errcode:
call 0x0015 ; zobrazit text z HL
in a,(CMDPORT) ; kod posledniho prikazu
in a,(CMDPORT) ; unicard err code
in a,(CMDPORT) ; FatFS err code
call 0x03c3 ; zobrazit obsah A
di
halt
msg_err_param:
db "ERROR: BP!",0x0d
msg_err_open:
db "OPEN ERROR: ",0x0d
;msg_err_seek:
; db "SEEK - ERROR CODE: ",0x0d
txt1: db "OPENING " ; doplni se filename automagicky
filename: db "BW.DAT",0x0d, 0x00
txt2: db " OK",0x0d
_______________________________________________
SharpMZ mailing list
SharpMZ na mail.ordoz.com
http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz
"_______________________________________________
SharpMZ mailing list
SharpMZ na mail.ordoz.com
http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz
"_______________________________________________
SharpMZ mailing list
SharpMZ na mail.ordoz.com
http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz
"
------------- dal st ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://mail.ordoz.com/pipermail/sharpmz/attachments/20180123/98161cec/attachment.html
Dal informace o konferenci SharpMZ