[SharpMZ] Dal pokus fotek gdg

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Ptek erven 16 08:28:47 CEST 2017

Tak to určitě není DC motor, je to krokáč, vetšinou tenhle  - http://www.
homofaciens.de/bilder/technik/plotter-cdrom_007.htm

Mívá 20 kroků, někdy 24. Přesnost nic moc, ale asi se používá microstepping.

Ale zřejmě si s tím nikdo nehrál, když se nikdo neozval :-)

V.

"

Ahoj

CD i DVD mechaniky využívají k posuvu obyčejný kartáčový dc motorek a tu
přesnou pozici řeší zpětnovazebním regulátorem. Čili obávám se že bez toho
zpětnovazebního signálu kterej říká jestli jsem na stopě, nebo mimo to tu
přesnost rozhodně nedá.

J.