[SharpMZ] Sharp MZ-800 - Info o napájacom zdroji

zdeneka na seznam.cz zdeneka na seznam.cz
Pondělí Únor 20 10:20:27 CET 2017

Naprosto přesně takto skončily tyhle kondenzátory i ve všech mých Sharpech.
Prostě jsem jednoho dne zapnul počítač a začal se z něj valit bílý štiplavý
dým... Zdá se, že ty kondenzátory mají přesně načasovanou životnost okolo
25-ti let :-)

Zdeněk

From: Ján Koštial
Sent: Saturday, February 18, 2017 8:58 PM
To: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory
Subject: [SharpMZ] Sharp MZ-800 - Info o napájacom zdroji

Ahoj,

tak takto skončil kondenzátor C1 v zdroji môjho Sharpíka...

Pre istotu som vymenil aj C2, nakoľko vrchný plast je popraskaný. Otázka
času, kedy by skončil podobne...

Rád by som na tomto fóre položil jednu otázku ohľadne toho zdroja - vlastne
dve...
V schéme v servisnom manuáli je hodnota C1 3300pF, C2 je 47nF. Avšak podľa
úlomku to vypadá, že v mojom zdroji boli oba 47nF.

Oba som nahradil kondenzátormi s hodnotou 62nF, také boli po ruke... Nevadí?

Druhá otázka sa týka odolnosti zdroja proti skratu. Už sa mi párkrát
podarilo ten zdroj krátkodobo skratovať a nikdy sa mu nič nestalo...

Otázka znie, aký je skratový prúd tohto zdroja? Je obmedzený? Vydrží ten
zdroj skrat trvajúci dlhšiu dobu?

Funguje v tom zdroji nejaká ochrana proti skratu, ktorú v schéme na prvý
pohľad nevidím?...

Pevne verím, že sa tu nájdu znalci spínaných zdrojov.
Predom vďaka za odpovede.

Jano