[SharpMZ] Sharp MZ-800 - Info o napjacom zdroji

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Sobota nor 18 21:12:18 CET 2017

Ahoj,

tyhle kondenzátory jsou pouze odrušovací směrem do sítě, tj. zdroj Ti pojede
i bez nich, když na to přijde. Ale je lepší je tam mít kvůli rušení.

Originální Sharpí zdroj nemá vůbec žádnou ochranu proti přetížení, takže
bych zkrat ani dlouhodobé přetížení rozhodně nezkoušel.

Pokud chceš něco odolného proti přetížení, tak např. NCP1237, NCP1251 nebo
NCP1240.

Vašek

"
Ahoj,

tak takto skončil kondenzátor C1 v zdroji môjho Sharpíka...

Pre istotu som vymenil aj C2, nakoľko vrchný plast je popraskaný. Otázka
času, kedy by skončil podobne...

Rád by som na tomto fóre položil jednu otázku ohľadne toho zdroja - vlastne
dve...
V schéme v servisnom manuáli je hodnota C1 3300pF, C2 je 47nF. Avšak podľa
úlomku to vypadá, že v mojom zdroji boli oba 47nF.

Oba som nahradil kondenzátormi s hodnotou 62nF, také boli po ruke... Nevadí?

Druhá otázka sa týka odolnosti zdroja proti skratu. Už sa mi párkrát
podarilo ten zdroj krátkodobo skratovať a nikdy sa mu nič nestalo...

Otázka znie, aký je skratový prúd tohto zdroja? Je obmedzený? Vydrží ten
zdroj skrat trvajúci dlhšiu dobu?

Funguje v tom zdroji nejaká ochrana proti skratu, ktorú v schéme na prvý
pohľad nevidím?...

Pevne verím, že sa tu nájdu znalci spínaných zdrojov.
Predom vďaka za odpovede.

Jano